• Izbornik

    • Zanimljivosti
    • Pogreške oka
    • Bolesti oka
    • Djeca i vid
    • Korekcija dioptrije
      • Naočale
      • Kontaktne leće
      • Skidanje dioptrije
  • Alati

    • Pitaj liječnika
    • Adresar
    • Test vida online
    • Očni simptomi
  • Pitaj liječnika
  • Adresar
  • Test vida online
  • Očni simptomi
  • Zanimljivosti
  • Pogreške oka
  • Bolesti oka
  • Djeca i vid
  • Korekcija dioptrije
    • Naočale
    • Kontaktne leće
    • Skidanje dioptrije
Naslovnica » Pogreške oka

Astigmatizam: uzroci, simptomi, dijagnoza i liječenje

Optometrija.net Objavljeno 05/01/2021
189

Astigmatizam je refrakcijska greška oka također nazivana cilindar. U nastavku vam donosimo potpuni vodič; saznajte uzroke, simptome, vrste i načine dijagnostike. Također ćemo pojasniti mogućnosti korekcije s naočalama, kontaktnim lećama i laserskim zahvatom.

astigmatizam, astigmatizam oka

Foto: Shutterstock


Sadržaj:

  1. Što je cilindar?
  2. Simptomi
  3. Vrste
  4. Astigmatizam kod djece
  5. Dijagnoza
  6. Liječenje

Cilindar na oku infografika

Infografika: Shutterstock

1. Što je cilindar i zašto nastaje?

Astigmatizam ili cilindar oka nastaje zbog nepravilno zakrivljene rožnice, koja zrake svjetla ne lomi u svim meridijanima jednako, a ponekad i zbog nepravilno zakrivljene očne leće.

Ova greška oka se često pogrešno naziva “stigmatizam”, ali ipak najčešće možemo čuti naziv cilindri. Naziv cilindri je logičan, jer se astigmatizam korigira lećama s cilindričnom dioptrijom (dioptrija pod određenim stupnjevima).

Još uvijek nije poznato zašto se neki ljudi rađaju s nepravilnom rožnicom, ali rizik je veći ako jedno ili oba roditelja imaju astigmatizam. Također, veća je vjerojatnost nastanka kod preuranjeno rođene djece, kao i kod nedonoščadi.

Blink umjetne suze
Možda vas zanima...Da li je normalno da astigmatizam stalno raste?Pitanja i Odgovori

2. Simptomi astigmatizma

Astigmatizam se najčešće pojavljuje kombinirano uz kratkovidnost ili dalekovidnost. Simptomi su zamagljen i nejasan vid, deformirana slika, ili deformirana tiskana slova pri čitanju. Kod blagog astigmatizma osoba ne primijeti uvijek postojanje poremećaja, jer zamagljen vid ispravlja akomodiranjem (prilagodba očne leće za gledanje na blizinu). Dok visoki stupanj astigmatizma uzrokuje značajne probleme s vidom i nemoguće ga je ne primijetiti. Kod djece se pri dugotrajnom čitanju pojavljuje glavobolja i povećan umor.

Simptomi se mogu razlikovati kod svake osobe, ali osnovni simptomi uključuju:

  • zamagljen, izobličen ili nejasan vid na svim udaljenostima (na blizinu i na daljinu)
  • loš vid noću
  • naprezanje očiju
  • žmirkanje
  • iritacija oka
  • glavobolje
  • osjetljivost na svjetlo
Možda vas zanima...Nagli rast astigmatizma, dali je to normalno?Pitanja i Odgovori
astigmatizam oka

Foto: Shutterstock

3. Vrste astigmatizma

Pravilni (regularni) astigmatizam – slučaj kod više od 80% ljudi sa astigmatizmom je pravilni astigmatizam, kada se dva glavna zamišljena meridijana nalaze pod pravim kutem. Takav astigmatizam je najčešće podložan ispravljanju. Ako glavni meridijani leže pod pravim kutem, ali su postavljeni koso, takav astigmatizam se naziva kosi astigmatizam.

Bausch Lomb Ultra kontaktne lece

Pravilni astigmatizam možemo podijeliti na:

  • Jednostavni astigmatizam – jedan meridijan je dalekovidan ili kratkovidan.
  • Složeni astigmatizam – oba meridijana su dalekovidna ili kratkovidna.
  • Miješani astigmatizam – jedan meridijan je dalekovidan, a drugi kratkovidan.

Nepravilni (iregularni) astigmatizam – dva glavna meridijana nisu okomita jedan na drugi. Ovaj tip astigmatizma je uglavnom uzrokovan zbog bolesti rožnice (keratokonus), ili nastaje kao posljedica ozljede ili upale rožnice.

Astigmatizam označavamo kao astigmatizam “po pravilu”, ako vertikalni meridijan jače lomi zrake svjetla od horizontalnog. Kada je slučaj suprotan, odnosno kada horizontalni meridijan lomi zrake svjetla jače od vertikalnog meridijana, takav astigmatizam označavamo kao astigmatizam “protiv pravila”.

astigmatizam, korekcija astigmatizma, simptomi astigmatizma, pravilni astigmatizam

astigmatizam, korekcija astigmatizma

4. Astigmatizam kod djece

Djeca često neće ni shvatiti da imaju cilindre sve dok ne obave pregled vida. Rana dijagnoza kod djece je važna, jer zamućen vid negativno utječe na čitanje i koncentraciju u školi. Prema preporukama struke, prvi kompletan oftalmološki pregled treba obaviti u trećoj godini života. Ukoliko nisu prisutni problemi s vidom pregled treba ponoviti sa 6 godina, te nakon toga svake godine do navršenih 16 godina.

Korekcija astigmatizma kod djece je moguća s naočalama i/ili kontaktnim lećama. Ovisno o jakosti astigmatizma i drugim čimbenicima, preporučuje se nošenje polutvrdih ili mekih kontaktnih leća.

astigmatizam kod djece

Foto: Shutterstock

Možda vas zanima...Trebam li nositi kontaktne leće za astigmatizam?Pitanja i Odgovori

5. Kako se dijagnosticira astigmatizam?

Dijagnoza astigmatizma se vrši rutinskim pregledom vida. Postoji nekoliko testova koje vaš oftalmolog ili optometrist mogu koristiti tijekom pregleda vida kako bi se utvrdila eventualna prisutnost astigmatizma. Pregled za astigmatizam uključuje:

Kompjutersko mjerenje dioptrije

Kompjutersko mjerenje dioptrije vrši se uz pomoć uređaja koji se naziva autorefraktometar. Uređaj će izmjeriti okvirnu dioptriju svakog oka zasebno. Pregled je potpuno bezbolan i traje svega nekoliko minuta.

Subjektivno određivanje dioptrije

Subjektivno određivanje dioptrije vrši se uz pomoć optotipa koji mogu sadržavati slova, brojeve ili simbole. Vaš oftalmolog ili optometrist će zatražiti od vas da pročitate slova s određene udaljenosti. Uz pomoć izmjene stakalaca u probnom okviru, utvrditi će potrebnu korekciju astigmatizma za postizanje optimalne vidne oštrine.

Keratometrija

Keratometrija se vrši uz pomoć keratometra kako bi se izmjerila zakrivljenost rožnice oka. Ova pretraga je nužna u slučaju probe kontaktnih leća, te je također potpuno bezbolna i neinvazivna.

Topografija

Topografija se vrši uz pomoć topografa koji fotografira rožnicu i analizira ju u nekoliko sekundi. Ova pretraga se obično radi ukoliko postoji sumnja na keratokonus – degeneraciju rožnice koju karakterizira visoki astigmatizam. Pretraga je bezbolna i neinvazivana.

>> Ukoliko želite testirati vid kod kuće, isprobajte naš Test za astigmatizam.

6. Korekcija i liječenje astigmatizma

Pravilni astigmatizam se može korigirati dioptrijskim naočalama, toričnim kontaktnim lećama, ili kirurškim zahvatom. Ta grana kirurgije se naziva refrakcijska kirurgija. Korekcija nepravilnog astigmatizma je otežana, koriste se kontaktne leće, ponekad pomaže samo operacija. Cilindrična dioptrija može biti stabilna, ali isto tako se stanje često pogoršava, zato je iznimno važno redovito posjećivati oftalmologa ili optometrista, zbog dobivanja potrebne korekcije.

cilindar oka

Foto: Shutterstock

Dioptrijske naočale

Dioptrijske naočale su najjednostavnija opcija, te su uglavnom prvi izbor. Sadržavaju posebne cilindrične leće koje korigiraju dioptriju pod određenim kutom. U slučaju prvih naočala s cilindričnim lećama potrebno je privikavanje, možete doživjeti male nesigurnosti kod kretanja. Za potpunu prilagodbu je uglavnom dovoljno nekoliko dana nošenja.

Kontaktne leće

Kontaktne leće su obično bolji izbor kod viših cilindričnih dioptrija. Kontaktne leće se nose direktno na oku i zbog toga pružaju jasniji i prirodniji vid. Još jedna važna prednost u usporedbi s naočalama je šire vidno polje. Dostupne su meke i polutvrde kontaktne leće. Zamjenske meke kontaktne leće su dostupne do 2.75 dioptrija cilindra, a iznad toga se preporučuje nošenje polutvrdih leća. Kod prisutnosti keratokonusa, dobra opcija su hibridne kontaktne leće.

Možda vas zanima...Kontaktne leće za astigmatizam: torične, polutvrde i hibridne lećeKontaktne leće

Lasersko skidanje dioptrije

Zahvaljujući modernim tehnologijama, većina pacijenata ostvaruje izvrsne rezultate nakon laserske korekcije dioptrije. Moguća je korekcija LASIK ili PRK metodom, ovisno o preporuci oftalmologa. Laserska korekcija se obavlja kod osoba starijih od 18 godina.

Možda vas zanima...Laserska korekcija vida i astigmatizamSkidanje dioptrije

Zaključak

Astigmatizam je vrlo uobičajena refrakcijska greška oka, jer većina ljudi ima određeni stupanj astigmatizma. Korekcija je nužna samo kada ometa vidnu oštrinu, a tzv. fiziološki astigmatizam nije potrebno korigirati. Ukoliko ste primijetili bilo kakve probleme s vidom posjetite vašeg oftalmologa ili optometrista, jer čak i najmanje dioptrije mogu imati negativan utjecaj. Odrasli bi trebali obavljati preglede očiju svake dvije godine, a nakon navršene 40-e godine života, kontrole vida je preporučljivo obavljati jednom godišnje.

Sve članke vezane uz ovu temu pronađite ovdje: Cilindri

Pročitajte sljedeće:

Što je dioptrija i kako pročitati dioptrijski nalaz?

Članak objavljen 22/04/2010, posljednja izmjena 05/01/2021.

Share112
112 Shares

Ocjena

★ ★ ★ ★ ★
4.79 / 5 (24)
- Oglasi -
Optical Express - Ljetni popusti


Vezane teme:

  • astigmatizam simptomi, astigmatizam uzrokŠto uzrokuje astigmatizam?
  • leće za astigmatizam, meke leće za astigmatizam, kontaktne leće za astigmatizam, lece za astigmatizam u bojiMeke kontaktne leće za astigmatizam
  • Dean ŠarićAstigmatizam i lasersko skidanje dioptrije
  • astigmatizam test, test za astigmatizamTest za astigmatizam
  • kratkovidnost simptomi, kratkovidnost uzroci, kratkovidnost uzrok, uzroci kratkovidnostiZbog čega smo kratkovidni?
  • kratkovidnost i dalekovidnostKratkovidnost i dalekovidnost – razlike!
AstigmatizamCilindriDioptrijaKorekcija astigmatizmaOptometrijaSimptomi astigmatizmaTipovi astigmatizma

Autor

Optometrija.net

Autori sadržaja na portalu Optometrija.net su isključivo stručne osobe – oftalmolozi, optometristi i optičari. Medicinski sadržaj je informativnog karaktera, te nije zamjena za savjet liječnika.

    Afakija – uzroci, simptomi, liječenje i prognoza
    Pročitaj sljedeće

    Afakija – uzroci, simptomi, liječenje i prognoza

    189 komentara

    MILICA LJUBOJEVIC
    01/03/2012 at 10:24
    Odgovori

    KADA SAM PRVI PUT CULA DA MI JE DIJAGNOSTICIRAN ASTIGMATIZAM STRASNO SAM SE UPALSILA. BILA SAM SIGURNA DA JE TO NEKA OZBILJNA BOLEST OKA.
    KADA SU MI U OPTICI U VINKOVCIMA OBJASNILI DA SKORO SVAKI COVIJEK IMA ASTIGMATIZAM I DA JE TO NORMALANA POJAVA BILO MI JE LAKSE.OD TADA NOSIM NAOCALE I NISAM MORALA NISTA LIJECITI


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:36
      Odgovori

      Poštovana Milice,

      u pravu ste. Astigmatizam nije bolest već refrakcijska greška oka, te se zbog toga ne liječi, već se korigira naočalama, kontaktnim lećama ili laserskim zahvatom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Marija Janković
    08/03/2012 at 19:46
    Odgovori

    Ja također cijeli život imam astigmatizam


    SANDA MIOČIĆ
    14/03/2012 at 11:56
    Odgovori

    ja imam astigmatizam,a nazalost i moje djete…srecom neradi se o nekoj opasnoj bolesti..:)
    tako da se ne zamaram mnogo oko toga


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:37
      Odgovori

      Poštovana Sanda,

      nije čudo da i vaše dijete ima astigmatizam, jer je to izuzetno nasljedna anomalija oka.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    marija bilic
    19/03/2012 at 12:12
    Odgovori

    Takoder imam astigamtizam i bas sam trazila po internetu , jer mi ljecnik nije objasnio o cemu rjec.
    Nije mi bilo svejedno dok sam se vracala sa pregleda do kuce, ali sad je sve to uredu:)


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:38
      Odgovori

      Poštovana Marija,

      tako je, nemate nikakvog razloga za zabrinutost.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    DENIS LUČIĆ
    28/03/2012 at 20:31
    Odgovori

    JA IMAM CILINDRE NA JEDNOM OKU 4 POD KUTEM 180 ,NA DRUGOM SAMO 0,50 POD KUTEM 10 I NEMOGU DOBITI IDEALNU OŠTRINU VIDA
    DA LI NETKO IMA SLICAN SLUCAJ?NISAM SIGURAN DA LI MI NAOCALE ILI NEKAKVE SPECIJALNE LECE MOGU POMOCI?


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:40
      Odgovori

      Poštovani Denise,

      u vašem slučaju su najbolje riješenje polutvrde kontaktne leće ili laserska korekcija. Naočale neće kvalitetno riješiti problem, jer je velika razlika u dioptrijama jednog i drugog oka.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    zrinka
    03/04/2012 at 13:39
    Odgovori

    ja imam mali astigmatizam i sada su mi prvi put prepisali meke leće ali za astigmatizam. PREEEzadovoljna sam. vidim najmanje 30% oštrije


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:41
      Odgovori

      Poštovana Zrinka,

      drago nam je da ste zadovoljni. Meke zamjenske kontaktne leće su odlično riješenje za astigmatizam do 3.00 dioptrije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Ivana
    28/07/2012 at 22:26
    Odgovori

    Denis Lučić ja imam 3 na lijevom a 0.5 na desnom


    Ivan
    30/10/2012 at 15:19
    Odgovori

    Kako sam ja dobio informacije u mom slucaju nema pomoci. Desno oko -0,5 i levo -13,5


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:44
      Odgovori

      Poštovani Ivane,

      prepostavljamo da je oko s dioptrijom -13,5 slabovidno. Nažalost u tom slučaju nema rješenja da se povrati stopostotna vidna oštrina.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Ana
    18/11/2012 at 17:28
    Odgovori

    Mene zanima kakva je moja dioptrija, odnosno od čega ja bolujem. Meni je na levom oku dioptrija -0,50 i +0,25, a na desnom -0,75 i +0,50?


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:46
      Odgovori

      Poštovana Ana,

      kratkovidni ste i imate blagi astigmatizam. Nemate razloga za zabrinutost.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    antun
    08/01/2013 at 17:14
    Odgovori

    postovani imam problem s astigmatizmom i zelo bi operirat oko u klinici svijetlost dali je to netko obavio i koliko je to moguce..


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:49
      Odgovori

      Poštovani Antune,

      astigmatizam se vrlo uspješno laserski korigira do 4 dioptrije i mnogi su već obavili takav zahvat. Više o laserskom skidanju astigmatizma saznaj u članku: https://www.optometrija.net/skidanje-dioptrije/laserska-korekcija-astigmatizma/

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Rajka
    08/01/2013 at 21:50
    Odgovori

    Neka mi netko odgovori da li se astigmatizam da ispraviti sa očalima i korekcijama kod djece tako da u dogledno vrijeme ne mora nositi naočale?


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:51
      Odgovori

      Poštovana Rajka,

      astigmatizam se ne može trajno ispraviti naočalama. Jedini način da se trajno skine dioptrija je laserski zahvat.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mirna
    14/01/2013 at 00:01
    Odgovori

    Imam 28 god,sa 13 god.mi je rečeno da mi mrežnica na lijevom oku se nije dobro razvila i s lijevim okom vidim samo 20%. Na desnom oku je dioptrija 0. Rekli su mi da nošenje naočala ili leća neće puno popraviti lijevo oko. Da li se može nešto učiniti?


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:53
      Odgovori

      Poštovana Mirna,

      dobro ste informirani. Nažalost, danas ne postoji metoda ispravljanja slabovidnosti, osim ukoliko se ne započne jako rano s vježbama (do 7. godine života).

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Sabahudin/Budo
    16/02/2013 at 12:38
    Odgovori

    Imo sam cilindre preko 2 i uradio sam lasersku korekciju astigmatizma u Svetom Vidu (2000Eura) i ugradio Multi Fokalna Sociva(4000Eura). PS; Posle laserske korekcije astigmatizma samo jedan dan imate bolove i zuljanje i nemozete na dnevno svjetlo,vec treci dan ide sve normalno.Zamislite nosio sam +8 a posto sam trenutno frisak posle operacije jos nemogu da vjerujem da je to uspjelo. Pozzzzz


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:54
      Odgovori

      Poštovani Budo,

      drago nam je da ste zadovoljni.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    ivana
    21/02/2013 at 20:43
    Odgovori

    Imam astigmatizam od 2 god.,nazalost i moja dva sina također,iako nitko drugi u familiji nije imao.Na lijevo oko sve slabije vidim,a desno je do sada bilo ok,ali mi se svake druge god.dioptrija poveća za otprilike 0.5 Imam cilindar ,ali isto nisam zadovoljna oštrinom,jer kod očitavanja dođem do krajnje točke i sve mi je isto.Nosim samo naočale.leće još nisam probala


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 09:57
      Odgovori

      Poštovana Ivana,

      isprobajte kontaktne leće. Ukoliko s mekim kontaktnim lećama ne dobijete zadovoljavajuću oštrinu, s polutvrdim lećama sigurno hoćete.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Filip Miloš
    27/02/2013 at 20:00
    Odgovori

    Iako astigmatizam nije neka velika bolest ali kad shvatis da ces najvjerovatinije nosit naocale do kraja svog zivota, a nisim ih od 6 godine.Puno moji prijatelja nosilo je naocale ali vise im ne trebaju i nije mi drago kad ti se neki i nakon 8 godina rugaju i zovu te raznim imenenima a sto se tice cura izbor je smanjen!


      Optometrija.net
      25/04/2014 at 10:00
      Odgovori

      Poštovani Filipe,

      pa nije sve tako crno. Danas su dioptrijske naočale moderne i nose ih čak i oni bez dioptrije. A i uvik možete prijeći na kontaktne leće ukoliko niste zadovoljni naočalama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Neven
    09/08/2014 at 18:06
    Odgovori

    Pozdrav
    Nosim naočale preko 20 godina i nedavno sam se odlučio na kontaktne leće.
    Na lijevom oku imam astigmatizam i -1.75, a desno -3.75 bez astigmatizma. Dobio sam probne meke kontaktne leće i na lijevom oku nemam ni približnu oštrinu vida kakvu imam uz pomoć naočala (to mi je dominantno oko). Znači li to da ne mogu uopće nositi leće ili ove postojeće nisu odgovarajuće i treba naručiti neke druge?


      Optometrija.net
      12/08/2014 at 14:56
      Odgovori

      Poštovani,

      postojeće leće očito nisu odgovarajuće, s lećama moramo dobiti vid kao s naočalama i bolji.

      Srdačan pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Tanja
    28/01/2015 at 18:55
    Odgovori

    Postovani,
    imam nekoliko pitanja za vas.Naime,moj sin od 3,5 godine je imao pregled i ustanovljen mu je astigmatizam i dioptrija na oba oka +1.25.Zanima me koliko je to lose i da li postoji mogucnost da se nosenjem naocara astigmatizam izlijeci.I da li se vremenom stanje pogorsa.
    Hvala na odgovoru.Lijep pozdrav.


      Optometrija.net
      16/02/2015 at 10:17
      Odgovori

      Poštovana,

      astigmatizam se nošenjem naočala ne liječi. Naočale služe da bi se s njima bolje vidjelo i koriste se isključivo kao pomagalo, a ne kao lijek. Dali će se dioptrija pogoršavati teško je reći, ali svakako postoji ta mogućnost. Preporuka u vašem slučaju je da se naočale svakako nose, što više to bolje.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mare
    26/02/2015 at 16:43
    Odgovori

    Poštovani,

    na zadnjih par pregleda uopće ne bih dobila nalaze(vjerovatno da
    ne mogu sama naručiti preko neta duplo jeftinije iste leće koje
    mi oni nabave) često mi bude maglen pogled, pa sam shvatila
    da nakon pustih godina nošenja običnih leća vjerovatno ipak
    trebam one za astigmatizam.Pronašla sam stari nalaz od prije nekoliko
    godina, s obzirom da je potpuno jednaka dioptrija da li je moguće da
    su iste vrijednosti ostale i za ove cilindre i osi…
    Vod cc -6.00 D = -0.75 Dcyl ax150 = 1.0
    Vos cc -7.00 D = -0.50 Dcyl ax 23 = 1.0

    Lp


      Optometrija.net
      03/03/2015 at 18:55
      Odgovori

      Poštovana,

      s obzirom na Vaše dioptrije, svakako je preporučljivo pokušati s kontaktnim lećama za astigmatizam. Na temelju ovog nalaza nije moguće naručiti leće. Potrebno je prvo napraviti detaljan pregled, te dobiti nalaz za kontaktne leće koji sadrži točne dioptrije kratkovidnosti i astigmatizma, stupnjeve astigmatizma, zakrivljenost leća, model leća itd.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Nadina
    10/03/2015 at 23:31
    Odgovori

    Postovani ,

    mom sinu od 6.5 god ustanovljena je dioptrija
    OD: +1,75 Dsph sa -1,0Dcyl ax 8
    OS: +3,50 Dsph sa -1,0 Dcyl ax 168

    interesuje me vase misljene ,
    Hvala


      Optometrija.net
      11/03/2015 at 16:21
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o dalekovidnosti i astigmatizmu. Ništa zabrinjavajuće, bitno je samo obavljati kontrole redovno i pratiti razvoj dioptrije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

        Nadina
        14/03/2015 at 14:34
        Odgovori

        Postovani ,

        hvala Vam na odgovoru ,u meduvremenu smo dobili odgovarajucu dioptriju ,ali i nosenje flastera i to 23h trebamo drzati pokriveno bolesno oko ,a samo jedan sat u toku dana mu dati priliku da gleda pri cemu onda zatvaramo zdravo oko.
        Meni iskreno djeluje malo zbunjujuce jer sam dosta citala da ljekari propisuju pokrivanje zdravog oko kako bi bolesno imalo sansu da vjezba.
        Mislite li da je ovo ispravna metoda?

        Hvala Vamo jos jednom na odgovoru

    slavica
    23/03/2015 at 22:10
    Odgovori

    imam oboljenje očnog dna.Koje lekove mogu da koristim da popravim vid?


      Optometrija.net
      25/03/2015 at 17:09
      Odgovori

      Poštovana,

      to ovisi o uzroku oboljenja. Posavjetujete se s vašim liječnikom oftalmologom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Aleksandra
    01/04/2015 at 20:40
    Odgovori

    Postovani,
    mozete li da mi objasnite ovaj nalaz?

    OP: -0.75/90 stepeni
    OS: +0.75-7.0/90 stepeni


      Optometrija.net
      15/07/2015 at 17:16
      Odgovori

      Poštovana,

      na desnom oku imate astigmatizam, a na lijevom hipermetropiju i astigmatizam. Ništa neobično.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    željka
    13/04/2015 at 11:58
    Odgovori

    Poštovani
    prije par godina sam dobila 2 različita mišljenja. U jednom nalazu stoji korekcija na daljinu VOD -1,00 Axis180 ; VOS -1,25 Axis 0 ; pod očni tlak aplanacija 14.
    U drugom nalazu stoji desno oko +1,00 ;-0,75 180 , a lijevo +1,00 ;
    -1,00 0.
    Ja sam napravila naoćale po ovom drugom nalazu ali nemogu se baš pohvaliti s dobrim vidom. Možete mi molim Vas pojasniti?
    Sada bih trebala nove naoćale.

    Hvala i lijep pozdrav


      Optometrija.net
      15/07/2015 at 17:12
      Odgovori

      Poštovana,

      u prvom nalazu imate samo astigmatizam, a u drugom nalazu imate nešto manje vrijednosti astigmatizma u kombinaciji s hipermetropijom (plus dioptrijom). Ukoliko niste zadovoljni s naočalama svakako potražite i drugo mišljenje.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Marina
    14/05/2015 at 10:30
    Odgovori

    Interesuje me koliko cesto treba ici na pregled ako nosim naocare sa cilindrima?
    Da li nosenjem naocara drzimo stvari pod kontrolom, mislim nece se stanje pogorsavati?
    Hvala…


      Optometrija.net
      15/07/2015 at 17:05
      Odgovori

      Poštovana,

      preporučljivo je ići na preglede jednom godišnje, s obzirom da već imate dijagnosticiran astigmatizam. Nemoguće je predvidjeti dali će dioptrija još rasti, ali svakako je preporučljivo nositi naočale što više.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Davorin
    21/05/2015 at 19:28
    Odgovori

    Pozdrav,
    sin ima 9 godina i ima astigmatizam na desnome oku. Kaže liječnik da vidi na njega 20% bez naočala a na lijevo oko 6%.
    Piše na nalazu: Dsph +2,00; Dcyl -1,75; Axis 10 stupnjeva,
    lijevo oko: Dsph +0,25; Dcyl -0,75; Axis 170 stupnjeva,
    Molim Vaše mišljenje ?
    hvala
    lp


      Optometrija.net
      07/07/2015 at 18:04
      Odgovori

      Poštovani,

      dijete ima astigmatizam na oba oka, a ne samo na desnom, s tim da je dioptrija astigmatizma na desnom oku značajnija. Ne treba se zamarati s tim koliko dijete vidi bez naočala, puno bitniji je podatak koliku vidnu oštrinu postiže s korekcijskim naočalama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Markec
    26/05/2015 at 20:08
    Odgovori

    Imam utisak da mojoj unukici (1 god) malo lijevo oko ‚‚beži‚‚ ka unutri, tj ka nosu. Kadkad mi se pričini da je sve ok, no češći je slučaj da djeluje razroko. Što mi predlažete, ima li kakav prijegled za tako malo djete ? Veliki pozdrav.


      Optometrija.net
      07/07/2015 at 17:59
      Odgovori

      Poštovana,

      naravno, moguće je napraviti specijalistički pregled kod tako malog djeteta.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    MoiMimi
    09/06/2015 at 14:08
    Odgovori

    Pozdrav!

    Danas sam bila u optičkom studiju i utvrđeno mi je da na lijevom oku imam dioptriju (+-) 2,14, a na desnom oku mi je 0.

    Voljela bih čuti Vaše komentare o tome jer ovo su moje prve naočare koje nosim.

    Hvala i pozdrav!


      Optometrija.net
      07/07/2015 at 17:47
      Odgovori

      Poštovana,

      iz vašeg komentara je nemoguće zaključiti o kakvoj se dioptriji radi. Na nalazu vjerojatno piše nešto drugačije od (+-) 2,14?

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

        MoiMimi
        03/08/2015 at 12:35
        Odgovori

        Poštovani,

        Zanimljivo je to da u lijevom oku imam i plus i minus, a dioptrija je kao što sam napisala 2.14.

        Hvala Vam,
        Lijep pozdrav 🙂

    tonnka
    10/06/2015 at 21:32
    Odgovori

    Djetetu od 6,5 god. Ustanovljena je ova dioptrija VOD:-3,0ax20=0,7
    VOS:-1,5=-0,75ax120=0,9 . Mozete li mi ovo pojasniti? Da li ce se ta dioptrija naocalama popraviti ?


      Optometrija.net
      07/07/2015 at 17:42
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o kratkovidnosti i astigmatizmu, tu dioptriju je moguće korigirati dioptrijskim naočalama. Raspitajte se kod svog oftalmologa i o kontaktnim lećama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    milica
    16/06/2015 at 16:54
    Odgovori

    mozete li mi protumaciti ove nalaze

    desno oko

    SPH CYL AXS
    0.00 +0.50 77
    -0.25 +0.50 75
    -0.25 +0.50 76

    levo oko
    SPH CYL AXS
    +0.25 +0.25 105
    +0.25 +0.25 109
    +0.50 +0.25 110


      Optometrija.net
      07/07/2015 at 17:36
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o minimalnom stupnju astigmatizma, ništa ozbiljno.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Josip
    14/07/2015 at 10:25
    Odgovori

    Poštovani,
    Nitko nam nije rastumacio nalaz pa bih vas molio – dijete 7,5 godina NALAZ:
    Dijagnoza: astigmatismus hypermet.oc.utq cephalea

    VOD: 0,3 sc +1,75 dcyl ax 95 = 1.0 !!!
    VOS: 1,0 sc + 0,50 dcyl ax 80 = 1.0
    FOU urednog nalaza očne pozadine

    Dakle, samo su nas poslali po naočale. Ima li šanse da se taj astigmatizam ispravi naočalama s vremenom?


      Optometrija.net
      15/07/2015 at 16:22
      Odgovori

      Poštovani,

      radi se o hipermetropnom (plus) astigmatizmu. S navedenom dioptrijom dijete postiže 100% vidne oštrine. Astigmatizam se nažalost ne može ispraviti nošenjem naočala, ali svakako ih je preporučljivo nositi što više.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

        Josip
        16/07/2015 at 12:44
        Odgovori

        ok. a moze li se onda taj astigmatizam sam od sebe popraviti djetetovim rastom? citao sam nesto o tomu…

          Josip
          16/07/2015 at 12:55
          Odgovori

          tj. da dijete vise ne treba naocale… ili ce zauvijek morati nositi?

            Optometrija.net
            29/07/2015 at 13:27
            Odgovori

            Poštovani,

            nažalost, astigmatizam se neće sam popraviti niti smanjiti. Jedina mogućnost je skidanje dioptrije laserskom ili nekom drugom metodom refrakcijske kirurgije.

            Lijep pozdrav,
            Optometrija.net tim

    Biljana
    10/08/2015 at 20:13
    Odgovori

    Postovani, molila bih ako mozete da mi protumacite nalaze.
    Desno oko -2.50 + 3.50 90
    Lijevo oko -3.50 + 4.00 90
    Unaprijed hvala!


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:32
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o kratkovidnosti i astigmatizmu.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Jasmina
    14/08/2015 at 15:06
    Odgovori

    Postovani,god sam nosila polutvrde lece.zadnjih 9god naocale.medutim,primjetila sam da na desno oko vidim slabo i mutno..dok cekam na pregled otisla sam u optiku na pregled i rekl mi da imam na lijevo oko minus 2 a na desno minus 5..uz astigmatizam..dali se moze ista popraviti da bolje vidim sa polutvrdim lecama?


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:36
      Odgovori

      Poštovana,

      s obzirom na vašu dioptriju, za očekivati je da ćete bolji vid postići s polutvrdim lećama nego s naočalama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Dana
    18/08/2015 at 17:34
    Odgovori

    Postovani, mozeti li mi reci da li u mom slucaju postoji mogucnost da mi se vid 100% popravi i na koji nacin? Dioptrija mi je +0.75 i +0.50 ,cilindar. Mene zbunjuju na rezultatu tumacenje za desno oko +1.50 +1.25 i levo +1.75 +1.00 ; PD = 62. Uglovi su +95° i +90° … Zahvalna unapred.


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:42
      Odgovori

      Poštovana,

      jedini način da se vaša dioptrija popravi je laserski zahvat ili neki drugi oblik refrakcijske kirurgije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Dana
    18/08/2015 at 19:54
    Odgovori

    Postovani, da li biste mogli da mi protumacite ovaj nalaz

    desno oko
    SPH C YL AX
    +1,75 +1.00 97
    +1.50 +1.25 92
    +1.50 +1.25 94

    levo oko
    +1,75 +1.00 87
    +1.75 +1.00 90
    +1.75 +1.00 87

    PD = 62

    Zahvalna unapred


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:43
      Odgovori

      Poštovana,

      dalekovidni ste i imate astigmatizam.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Amra
    22/08/2015 at 21:13
    Odgovori

    Postovanje,
    Molim Vas na jednom oku su mi cilindri 3.75 a na drugom 5.25. Nosim meke lece jer polutvrde su me zuljale i to vec 15 godina. Postoji li mogucnost da vremenom ostanem slijepa i postoji li mogucnost korekcije mog problema.
    Unaprijed zahvalna.


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:47
      Odgovori

      Poštovana,

      nema smisla razmišljati o sljepoći u vašem slučaju. Imate astigmatizam što je refrakcijska greška oka a ne bolest. Astigmatizam se uspješno korigira naočalama i kontaktnim lećama, a trajno jedino laserskim zahvatom ili drugim oblicima refrakcijske kirurgije. Ukoliko ste zainteresirani za trajno uklanjanje dioptrije, trebali biste se posavjetovati s iskusnim kirurgom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Maja
    04/09/2015 at 02:00
    Odgovori

    Postovani,
    da li biste mogli da mi protumacite nalaz
    O.D. -1.0 Sph -1.0 CylAx 180
    O.S. -0.75 Sph -0.50 CylAx 180?
    Pregled mi je odradjen u opticarskoj radnji bez sirenja zenica.
    Utvrdjena mi je ta dioptrija na pregledu ali imam jake glavobolje i vrtoglavice, pa me zanima da li je to normalno dok se oci naviknu na promenu? Ili bi trebalo da ipak odem kod lekara na proveru? Unapred zahvalna!


      Optometrija.net
      16/09/2015 at 16:33
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o kratkovidnosti i astigmatizmu. Ukoliko se glavobolje i vrtoglavice nastave i nakon 10-tak dana nošenja, ponovite pregled kod očnog liječnika.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Zoran
    04/09/2015 at 17:39
    Odgovori

    Postovani, da li biste mogli da mi protumacite ovaj nalaz i sta treba da uradim? Unaprjed zahvalan

    Desno CYL AX
    SPH +1.00 84
    +0.50 +1.00 83
    +0.50 +1.00 83
    +0.25 +1.00 83
    +0.50

    Levo CYL AX

    SPH -0.25 3
    +0.25 0.00 180
    0.00 0.00 180
    0.00 0.00 180
    0.00


      Optometrija.net
      16/09/2015 at 16:36
      Odgovori

      Poštovani,

      ovo je najvjerojatnije nalaz kompjuterskog (objektivnog) mjerenja dioptrije. Bez subjektivnog određivanja dioptrije nije preporučljivo naručivati naočale. Dakle ponovite pregled i zatražite točne dioptrije za izradu naočala.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Miran
    15/09/2015 at 22:03
    Odgovori

    Poštovani,

    Pri očnom pregledu utvrđena mi je dioptrija opisana kao

    1.0 !!! +0.50 ax.70
    1.0 !!! +0.50 ax.106

    Naočale koje mi je izradio optičar zadovoljavaju oštrinu, te puno jasnije vidim, međutim percepcija prostora nije baš najjasnija, pogotovo za vrijeme rada na računalu gdje mi se ekran perspektivno raširi prema visini ( trapez ). U međuvremenu sam potražio drugo mišljene i vrijednost dioptrije se promijenila u vrijednostima axe, te sad izgleda:

    1.0 !!! +0.50 ax.60
    1.0 !!! +0.50 ax.110

    Zanima me da li bi se slika prostora pri pogledu kroz naočale ( u mom slučaju ekrana čija me nepravilnost najviše smeta ) popravila ako bi optičaru naglasio da je doslo do manjih promjena u vrijednostima axe. koje su navedene u prikazu dioptrije i da li te manje razlike od 5-10 mogu imati ikakav utjecaj na percepciju prostora i objekata u njemu pri određivanju dioptrije?

    Pročitao sam da treba proći određeno vrijeme da se čovjek navikne da iskrivljenost slike ,ali isto tako sam pročitao da se kod dioptrija koje odredi dobar oftalmolog ne pojavljuju nikakva iskrivljenja…

    Posao kojim se bavim zahtjeva točne linije i okomitost na ekranu, pa me zanima da li je instrumentima poput naočala to uistinu moguće postići s obzirom na dioptriju?

    Srdačan pozdrav


      Optometrija.net
      16/09/2015 at 16:40
      Odgovori

      Poštovani,

      razlike između prvog i drugog nalaza su zanemarive, u tome sigurno nije problem. S obzirom da se radi o malim dioptrijama, za očekivati je da ćete se brzo priviknuti. Ukoliko se kroz tjedan do dva stanje ne popravi, napravite oftalmološki pregled uz širenje zjenica (skijaskopija).

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Josip
    19/09/2015 at 09:08
    Odgovori

    Postovanje, na očnom pregledu utvrđena mi je dioptrija:
    VOD: -2.50 Dcyl 180° =0.8
    VOS: -0.75 Dycl 0° =1.0

    Mozete li pojasniti nalaz? Imam 21 godinu, naocale nosim od 6.godine, dosada me uvijek izvlacilo dobro lijevo oko koje je prije bilo 0.5, rečeno mi je da na desno oko imam astigmatizam. No, javlja mi se u zadnja 2 tjedna mutniji vid, imam osjecaj kao da svako oko gleda za sebe i da mi se slika ne poklapa, nakon obavljenih pregleda ociju kod doktora nista sumnjivo. Jel moguće da je to blagi, estetski nevidljivi strabizam uzrokovan slabovidnim desnim okom? Posto i nakon nove dioptrije gotovo nista ne vidim citati na desno oko. Hvala, Josip.


    Optometrija.net
    23/09/2015 at 17:27
    Odgovori

    Poštovani,

    imate astigmatizam na oba oka. Najvjerojatnije vam smeta razlika u dioptriji koja vam je na posljednjem pregledu povećana, ali nema razloga da se na tu razliku ne priviknete ako je sve dobro odrađeno. Po ovom nalazu na desnom oko imate 80% vida s korekcijom što uopće nije loše. Ako se stanje ne popravi kroz 2 do 3 tjedna nošenja, ponovite pregled.

    Lijep pozdrav,
    Optometrija.net tim


      Josip
      08/10/2015 at 14:42
      Odgovori

      Poštovani, samo me još zanima ovaj stupanj pred kraj nalaza, 180° i 0°. Možete li objasniti što oni predstavljalju, što veći kut je lošije ili? Pošto surfam i nigdje nema objašnjenja. Hvala unaprijed, s poštovanjem, Josip

        Optometrija.net
        17/10/2015 at 19:22
        Odgovori

        Poštovani Josipe,

        stupnjevi 180° i 0° označavaju kut astigmatizma. Veći kut ne znači lošiji vid i nema nikakve veze s tim.

        Lijep pozdrav,
        Optometrija.net tim

    Nado
    20/10/2015 at 13:20
    Odgovori

    Postovani,
    u 7 god zivota mi je ustanavljeno da slabije vidim.Doktor je i ustanovio sigmatizam. Imam razlicite dioptrije na lijevom oku i desnom.Desno jako bolje a lijevo lose.Kad sam imao 50 god bio sam na pregledu kod doktorice i ona mi je rekla da vise nemam sigmatizam .Zanima me dal je to uopce moguce.Sad nosim progresivne lece i svake dvije godine mijenjam naocale pa me zanima dal je uopce dobro odredena moja dioptrija.Naime kraatkovidan sam i moram koristit i naocale za citat.Sada imam 61 god.
    Hvala na odgovoru unaprijed.

    Ugodan dan


      Optometrija.net
      03/11/2015 at 15:33
      Odgovori

      Poštovani,

      ukoliko se radilo o malim dioptrijama astigmatizma, moguće je da vam sada korekcija više nije potrebna. Ako je vid s novim naočalama dovoljno oštar, znači da je doktorica bila u pravu.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Gordana
    06/11/2015 at 09:02
    Odgovori

    Postovani,
    prije 5 dana sam bila kod ocnog doktora, posto sam sama primijetila da na lijevo oko slabije vidim ( u daljinu ) nego na desno.
    Medjutim doktorica tvrdi obrnuto.
    Napravljen mi je test i pregled i ustanovljeno da sam dalekovidna.
    Dijagnoza:
    lijevo oko : +0,50 i cil -0,75
    desno oko : +0,25 i cil – 0, 50
    Prije dva dana dobila sam naocare sa kojima se uopste ne snalazim, za citati su u redu ali pogled u daljinu ili inace oko mene je uzasan, , kad hodam imam osjecaj da uopste nemam noge toliko je dno blizu ali u daljinu i pored naocara ne vidim procitati putokaze.
    Dali su to naocare namijenjene samo za citanje ili ih moram konstantno nositi ? Ili je ipak neka druga greska ( npr. u dioptriji )?
    Hvla Vam unaprijed..
    Pozdrav
    Gordana


      Optometrija.net
      07/11/2015 at 10:46
      Odgovori

      Poštovana,

      moguće da se radi o prejakoj dioptriji. Pokušajte ih nositi još tjedan dana, ako se ne priviknete nazad kod doktorice. Naočale bi Vam trebale izoštravati sliku i na daleko i na blizu, ali za početak ih možete nositi samo po potrebi.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    filip
    17/11/2015 at 19:45
    Odgovori

    Postovani danas sam kupio nove naocale promijenjena mi je dioptrija tj smanjen mi je cilindar na jednom oku. Dioptrija je na jednom oku -3,00 i cilindar je na tom oku smanjen sa -2,85 na -2,25 axis 15 stupnjeva i drugo oko na kojem je ostala ista dioptrija -0,50 uz cilindar -3,25 axis 60 stupnjeva.Imam dosta problema sada sa novim naocala.Kad zatvorim oko na kojem je ostala ista dioptrija drugo oko mi je zamuceno poprilicno tesko da mogu ista procitat.Slika mi je iskrivljena i kada gledam dole pod mi se cini dosta blize.Zanima me vase misljenje jeli to standardno ono kad se nose cilindri da se to desava par dana pa se naviknes premda cilindar nosim dosta dugo i ovako mi je slicno bilo kad sam ih tek prvi put nosio ili je mozda greska oftamologa ili greska sa cilindrom.Zanima me da li je tu moju dioptriju moguce skinuti i neki vas savjet.Inace imam 20 godina pa me to pomalo zabrinjava?


      Optometrija.net
      23/11/2015 at 12:48
      Odgovori

      Poštovani,

      vjerojatnije je da su propisane preslabe naočale na oku na kojem je smanjen cilindar. To možete riješiti korektnom dioptrijom na naočalama, kontaktnim lećama ili laserskim zahvatom. Specijalnih razloga za brigu nemate osim da po vlastitom afinitetu izaberete najbolji način rješavanja problema.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Jelena
    26/11/2015 at 09:08
    Odgovori

    Poštovani!
    Molim Vas da mi protumačite nalaz – dijete 4 i pol godine.
    VOD CC. 0,8
    VOS CC. 0,9
    VOD Dcyl + 1,00 Axis 90
    VOS Dcyl + 1,00 Axis 90
    Dijagnoza – Astigmatismus hyperm. o.u.
    Da li je nužno nošenje naočala?
    Unaprijed zahvaljujem!


      Optometrija.net
      27/11/2015 at 11:04
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o astigmatizmu. Dijete na desno oko s korekcijom ima 80% vidne oštrine a na lijevo oko 90% vidne oštrine.

      Svakako je uputno nositi naočale da se vid u potpunosti razvije, a da li će ih dijete nositi samo povremeno ili stalno, trebate se konzultirati s vašim oftalmologom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Ana
    01/01/2016 at 23:23
    Odgovori

    Postovani,
    Na oba oka imam -0.50 i jednako tako na oba oka + 1 ,
    Unaprijed hvala!


      Optometrija.net
      09/01/2016 at 10:05
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o minimalnoj dioptriji u kombinaciji s astigmatizmom. Dakle, korekciju trebate pretežno zbog astigmatične dioptrije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mirels
    06/01/2016 at 22:10
    Odgovori

    Postovani,
    Zeljala bih da znam,jer na oba oka imam i plus i minus dioptriju s tim da je plus jaca dioptrija,kako mogu reci,da sam i dalekovidna i kratkovidna?

    Hvala vam!


      Optometrija.net
      09/01/2016 at 09:57
      Odgovori

      Poštovana,

      napišite nam Vaš nalaz kako bismo Vam točno rekli o čemu se radi.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Milica
    13/01/2016 at 00:40
    Odgovori

    Postovani,
    zanima me da li je moguce da na jednom oku imam dioptriju +0,25 a na drugom -0,25? Ceo nalaz:
    R: -0,25 -0,75 97
    D: +0,25 -1,25 71
    PD=61 NPD=56
    Oftalmolog mi je na osnovu nalaza propisao naocare dioptrija:
    D: -0,25 -0,5 100
    L: PLAN -1 70
    Takodje, jel normalno sto pomalo cudno vidim, danas sam dobila naocare? Za citanje i rad su odlicne, ali je percepcija prostora cudna, kada hodam osecam da se pod priblizava, ili kao da sam pola metra niza nego sto stvarno jesam?
    Hvala unapred na odgovoru.


      Optometrija.net
      10/02/2016 at 08:59
      Odgovori

      Poštovana,

      normalna je pojava da je dioptrija na jednom oku plus a na drugom minus. Najvjerojatnije Vam treba jedan period privikavanja na naočale. Zbog astigmatičnih leća imate osjećaj iskrivljenog prostora, ali za očekivati je da ćete se priviknuti.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Bela
    20/01/2016 at 12:12
    Odgovori

    Postovani
    Imam devojcicu od tri gosine kojoj je pre godinu dana utvrdjena dioptrije od -12 na levom I -13 na desnom oku I astigmatizam 2.5 na oba oka. Ha problems sa vidom nemam a tata ima -5 I astigmatism na jednom oku. Dioptrije mu nikada nije rasla. Dr kaze da smo na vreme dosli inace bi joj oci postale slabovide I ne bi bill pomoci.
    Nosi naocare malo vise od godinu,dioptrije joj se nije menjala. Mene zanim da li je moguce da joj je diotrija fiksna,odnosno da ne raste. I da li se moze korigovati laserski pre punoletstva.
    Unared hvala.


      Optometrija.net
      10/02/2016 at 08:46
      Odgovori

      Poštovana,

      za očekivati je da će dioptrija još rasti, zbog godišta djeteta. Uvjet za lasersku korekciju dioptrije je stabilna dioptrija najmanje dvije godine, punoljetnost djeteta, i mnogi drugi faktori. Najbolje da se posavjetujete s laserskim kirurgom kada za to dođe vrijeme.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mirels
    30/01/2016 at 15:11
    Odgovori

    D – 0,50 +1,0 95°add

    sph crl ax

    L -0,50 +1,0 85°add

    Razmak zjenica 66
    Vrsta stakla CR

    Tako stoji na nalazu! Rekli su mi da ih stalno nositi moram.
    Unaprijed Vam hvala,jer ne znam dali se o astigmatizu radi jer je meni 35 godina i od 30 osjetim poteskoce kod citanja,a i vid na daljinu nije vise tako ostar kao prije.
    Veliki pozdrav


      Optometrija.net
      05/02/2016 at 14:41
      Odgovori

      Poštovani,

      za početak naočale ne morate nositi stalno, ali s vremenom ćete osjetiti da Vam naočale sve više odgovaraju. Naočale s cilindrom ispravljaju vid na svim udaljenosti i preporučljivo ih je nositi što više.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Ivan
    31/01/2016 at 22:00
    Odgovori

    Poštovani, zadnjih 7 godina nosim naočale s diotrijom -0,75 na oba oka. Prije nekoliko dana sam radio pregled i nalaz je sljedeći.
    d.o. -0,75 -025, asix 120
    l.o. -0,75 -0,75, asix 60
    U optici su mi rekli da ima stigmatizam i napravio sam naočale s cilindrom. Nosim ih 3 dana i oči su mi blago natečene, glavobolja i kao da nemam osječaj u nogama dok hodam. Dok gledam televiziju boli me glava.
    Što da radim, dali je moguće da je došlo do pogreške u procjeni dioptrije


      Optometrija.net
      05/02/2016 at 14:37
      Odgovori

      Poštovani,

      najvjerojatnije Vam treba period privikavanja na naočale s cilindrom. Ukoliko se simptomi ne povuku ni nakon 7 dana nošenja, ponovite pregled dioptrije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Maja
    06/02/2016 at 16:16
    Odgovori

    Radila sam skijasopiju i rekli su mi da je moja + dioptija,međutim kad su mi određivali vidnu oštrinu meni su odgovarale – leće,nikako +.Preporučene su mi samo zaštitne naočale.Šta to znači?


      Optometrija.net
      10/02/2016 at 08:19
      Odgovori

      Poštovana,

      bez nalaza je teško reći sigurno o čemu se radi, ali vjerojatno imate malu + dioptriju koja vam nije potrebna. Minus dioptrija vam samo prividno odgovara.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Sonja
    08/02/2016 at 19:57
    Odgovori

    VOD sa -1,50 Dsph=1.0
    VOS sa -0,50 Dsph=-2,50 Dcylax 175°=0,9
    Da li mogu nositi sociva?


      Optometrija.net
      10/02/2016 at 07:53
      Odgovori

      Poštovana,

      što se vaših dioptrija tiče možete nositi kontaktne leće (meke ili polutvrde), ali naravno ako imate i sve druge preduvjete za nošenje leća. Na desnom oku biste imali sfernu leće, a na lijevo oko astigmatičnu leću.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Samir
    10/02/2016 at 17:10
    Odgovori

    E ovako , na desnom oku vidim znaci perfektno velika ,mala slova …
    Ali na lijevom slabije vidim nekako mutnije mi je. Mislim vidim ja i na lijevo ali ne tako izostreno kao i na desnom oku pa nezz sad nije mi jasno zbog cega i da li je izljecivo i nije mi jasno ako je neki problem zasto je u pitanju samo lijevo oko ? HVALA UNAPRIJED !!!


      Optometrija.net
      18/03/2016 at 10:27
      Odgovori

      Poštovani,

      moguće da se radi o dioptriji na lijevom oku, a moguće i da je nešto drugo u pitanju. Svakako napravite oftalmološki pregled.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Dijana
    11/02/2016 at 15:33
    Odgovori

    Postovani,

    Moje dijete od 4 god. ima dioptriju na oba oka -8 sa cilindrom -2. Može li se to ikako ispraviti?


      Optometrija.net
      18/03/2016 at 10:26
      Odgovori

      Poštovana,

      navedenu dioptriju je moguće ukloniti samo refrakcijskim zahvatom, naravno ukoliko su postavljeni svi preduvjeti za zahvat.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Vesna
    19/02/2016 at 14:49
    Odgovori

    Poštovani,

    Molim Vas iako se ne javljam sa teritorije Hrvatske, ako ste u prilici da mi odgovorite.

    Prije godinu i po dana bila sam kod doktora i propisala mi je sledeće:
    Desno + 1.5 D.sph. – 0,5 D.cyl.os. 116
    Lijevo + 1.5 D.sph. – 0,5 D.cyl.os. 23
    Razmak zenica 64/66

    Nisam napravila naočare do prije 2 dana, sve sam nekako odugovlačila, ali mi se vid znatno pogoršao u posljednjih 15-tak dana, te sam bila primorana otići i napraviti da kažem “pod hitno” jer sam u suprotnom trebala ponovo zakazati kod doktora i vidjeti da li treba neka korekcija.

    U optičarskoj radnji mi je (bar tako kaže) izvršila vrlo malu korekciju tj. povećala dioptriju za 0,25.

    OD + 1.25 D.sph. + 0,5 D.cyl.os. 26
    OS + 1.25 D.sph. + 0,5 D.cyl.os. 113
    Razmak zenica 64

    Možda je to zato što nikad nisam do sada nosila naočare, ali kad sam ih juče preuzela, to sve meni nekako djeluju velika slova na papiru, na monitoru i ni slučajno ne smijem pogledati metar ili dva ispred sebe, odmah mi se vrti u glavi.

    Danas sam otišla u optičarsku radnju da pitam (kako se bitno razlikuje to što je napisano na njihovoj vrećici u odnosu na nalaz doktora, gospođa mi kaže da jeste povećano samo za 0,25 ali da to mene buni zato što se to preračunava) da čim dižem pogled sa papira ili od računala, odmah moram spustiti naočare, ne smijem nikako gledati kroz njih, da mi je to samo za nekih 0,5 metra udaljenosti.

    Ono što me najviše zbunjuje, kaže da je povećano samo za 0.25 a napravili su Dsph + 0,50 na oba oka, doktor je propisao Dsph – 0.50 na oba oka.

    U nadi da ću dobiti Vaš odgovor, srdačno i puno Vas pozdravljam


      Optometrija.net
      20/04/2016 at 14:40
      Odgovori

      Poštovana,

      točno su Vam rekli u optičkoj radnji, povećali su Vam dioptriju samo za 0.25. Radi se o drugačijem preračunu dioptrija. Naime, +1.25 Dsph + 0,5 Dcyl os 26, je isto što i +1.75 Dsph -0.5 Dcyl os 116.

      Naočale koje ste dobili su namijenjene isključivo za vid na blizinu, te je normalno da vidite mutno kada gledate kroz njih na daljinu. Najvjerojatnije nisu prilagođene za rad na računalo, već više za čitanje te Vam zbog toga i stvaraju povećanu sliku kod rada na računalu. Ukoliko ste u mogućnosti približite sebi ekran, slika će biti realnija i oštrija.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Marija
    11/03/2016 at 22:43
    Odgovori

    Imam astigmatizam na jednom oku i dioptriju -5,25, a na drugom -4(nemam astigmatizam). Do sada sam nosila naocare ali bih htela probati lece pa me zanima da li bih u tom slučaju morala kupiti dve različite vrste leca i kako se to resava? Hvala.


      Optometrija.net
      18/03/2016 at 09:45
      Odgovori

      Poštovana,

      ne biste trebali kupiti dvije različite vrste leća, već isti tip leća za oba oka, s tim da bi desna leća bila s korekcijom astigmatizma, a lijeva bi bila bez (sferna). Leće ne možete raditi po receptu za naočale već treba napraviti poseban pregled za kontaktne leće. Posavjetujte se s vašim specijalistom za vid.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Jelena
    13/03/2016 at 17:07
    Odgovori

    Postovani!
    Molim vas da mi protumacite nalaz. Da li ovu vrstu naocala treba da nosim svakodnevno ili samo kada citam,s obzirom da mi nitko nije objasnio.Na blizu su mi savrsene, ali imam problem sa prilagodavanjem na daljinu.Potrebno mi je vrijeme da izostrim sliku, posebno ako citam ili radim nesto na blizu a onda treba da pogledam u daljinu.Iz tog razloga nisam sigurna stalno ili ne?
    Hvala!
    D+075 -025 100°
    L+075-025 70°


      Optometrija.net
      18/03/2016 at 09:38
      Odgovori

      Poštovana,

      to ovisi kojeg ste godišta. Naime, ukoliko ste stariji od 40 godina, te se radi o presbiopskoj (tzv. staračkoj) dioptriji, naočale trebate koristiti isključivo za blizinu, nikako ne za daljinu.

      Ukoliko ste mlađi od 40, onda bi Vam naočale trebale odgovarati na svim udaljenostima.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Nina
    18/05/2016 at 19:19
    Odgovori

    Danas dobila naočale, druge po redu, prve izgubljene bez naočala bila 4 dana.S novim naočalama cyl. -1.75 180ax
    -1.50 20ax
    Na desno oko vidim super na ljevo i ne baš nekako mi mutno.Da li je to stvar prilagodbe da se navikne oko ili?
    Inače kao malo su mi smanjili cilindre trebali su biti veći ali kao ovakvo je bolje.


      Optometrija.net
      20/05/2016 at 11:38
      Odgovori

      Poštovana,

      moguće da je stvar prilagodbe, ali ako ste s prijašnjim naočalama vidjeli bolje na lijevo oko, potrebno je ponovo prekontrolirati dioptrije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Sanja
    20/05/2016 at 00:12
    Odgovori

    Postovani, Imam djecaka od 4 god kojemu je prije dvije godine ustanovljeno da je dalekovidan +5.00 na oba oka medjutim ljecnik mu je dao manju dioptriju od +4.00 da se navodno bolje privikne gdje je redovno isao na kontrole svaka 4 mjeseca i sve je bilo ok da bi danas isti lijecnik nakon pregleda dodijelio dioptriju L +5.00 D +5.50 .Zbog cega je sad nastupilo manje odstupanje u dioptriji I da li je to normalno.Inace niko u familiji nema problema sa ocima osim staracke dalekovidnosti.unaprijed zahvaljujem na vasem odgovoru!


      Optometrija.net
      20/05/2016 at 11:31
      Odgovori

      Poštovana,

      doktor je najvjerojatnije sada podigao dioptriju na stvarnu koju dječak ima, nakon što se priviknuo na nešto nižu dioptriju koju je dobio na prvim naočalama. Da je odmah stavljena stvarna dioptrija (+5.00), dijete bi vjerojatno odbijalo naočale, zbog toga se radi postupno dizanje dioptrije.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Filip
    01/06/2016 at 20:01
    Odgovori

    Imam 14 godina.Malo vise vremena provodio za kompjuterom.U poslednje vreme mi se ponekad zamuti i slabije vidim na daljinu.Primetio sam da vidim kako treba kada mi oci suze i kada lagano pipnem ocnu jabucicu sa gornje leve strane na levom oku…i desne na desnom.Ima li meni pomoci ? Hvala


      Optometrija.net
      03/06/2016 at 09:46
      Odgovori

      Poštovani,

      naravno da ima, najvjerojatnije je samo riječ o dioptriji. Otiđite na pregled vida i po mogućnosti smanjite satnicu za računalom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Filip
    03/06/2016 at 11:52
    Odgovori

    Na prvom pregledu su mi rekli da radim neku vezbu,da gledam u vrh olovke koja mi je pred nosom,na drugom odredili dioptriju -0.5 na oba oka.Da li cu morati uvek da nosim naocare ili to moze da se resi ? Hvala


      Optometrija.net
      11/07/2016 at 10:25
      Odgovori

      Poštovani,

      dioptrija od -0.50 se može korigirati naočalama, kontaktnim lećama ili laserskom kirurgijom. Nije za očekivati da će se dioptrija sama od sebe smanjiti ili nestati. Jedino rješenje za ukloniti dioptriju je laserski zahvat.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Tiinnas
    05/07/2016 at 11:03
    Odgovori

    Poštovani!
    Mojoj djevojčici 4.5 godine na prvom oftamološkom pregledu je ustanovljena ova dioptrija.
    OD +0.5dsph/+1.75dcyl ax90
    OS -1.0dsph/+4.50dcyl ax100
    Zanima me koliko je to strašna dioptrija u njezinoj dobi? Da li se može ispraviti nošenjem naočala ? I u slučaju da ih ne nosi da li će dioptrija rasti?
    Hvala


      Optometrija.net
      11/07/2016 at 10:21
      Odgovori

      Poštovana,

      ništa tako strašno, obavezno nošenje naočala, a u slučaju slabovidnosti i druga strabološka terapija. Dioptrija vjerojatno neće bitno rasti no kontrole su obavezne i obavezno nošenje naočala ili još bolje polutvrdih kontaktnih leća kada bude moguće.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mirko
    16/07/2016 at 10:45
    Odgovori

    Poštovani!
    Imam 57 g,naočale nosim stalno od 8g dalje.
    Imam dva nova nalaza, napravljena kod 2 različita oftalmologa:

    1.nalaz:
    D.o. Dsph +3,50-Dcyl -0,75-Axis 180 – ADD +2,00
    L.o. Dsph +3,00-Dcyl — -Axis — – ADD +2,00
    PD 67mm

    2. nalaz:
    D.o. Dsph +2,75-Dcyl +1,00-Axis 90 – ADD +2,5
    L.o. Dsph +2,25-Dcyl +0,50-Axis 90 – ADD +2,5
    PD 65mm

    možete komentirati, zašto razlike?

    hvala i pozdrav!


      Optometrija.net
      10/08/2016 at 09:39
      Odgovori

      Poštovani,

      oftalmolog koji je radio 2. nalaz je prepisao cilindre na oba oka, dok prvi doktor nije, ali neovisno o tome dioptrija za daljinu Vam je prilično slična na oba nalaza.

      Što se tiče naočala za blizu, kada uzmemo u obzir vaše godine, realnije je da vam više odgovaraju naočale s 1. nalaza, ali to je zaista individualno i ovisi o više faktora (koliko blizu držite tekst kod čitanja, kojim poslom se bavite, kolika je dioptrija bila do sada itd.).

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Goran
    16/09/2016 at 15:33
    Odgovori

    Na receptu od oftamološkog pregleda mi pišu ove korektivne vrijednosti:

    L: CYL: -1.50 , AXIS: 0
    R: CYL: -2.00 , AXIS: 180

    a na naočalnim lećama ovi podaci:

    L: CYL: -1.50 , AXIS: 180
    R: CYL: -2.00 , AXIS: 180

    Da li je to zapravo isto? Mislim kut kod lijevog oka 180 i 0 stupnjeva?


      Optometrija.net
      27/09/2016 at 13:51
      Odgovori

      Poštovani,

      da, kut astigmatizma od 180 i 0 stupnjeva je isto.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Gordana
    04/10/2016 at 07:15
    Odgovori

    Dobro jutro,
    zamolila bih Vas da mi protumacite nalaze :
    desno : + 0,25, – 0,25 A 134 °
    lijevo : plan, -1,00 A 72 °
    Interesuje me to* PLAN* sta znaci ?
    Dali zbog ove dioptrije trebam naocare sa PROGRESIVNIM– MULTIFOKALNIM DIOPTRIJSKIM STAKLIMA da nosim ili su dovoljne sasvim obicne naocare ili ipak nikakve ?
    Hvala unaprijed na odgovoru
    Pozdrav


      Optometrija.net
      12/10/2016 at 21:33
      Odgovori

      Poštovana,

      na lijevo oko imate prisutan jednostavni astigmatizam (-1.00 ax 72°). Plan znači 0.00, dakle vaša dioptrija se može zapisati kao 0.00 cyl -1.00 ax 72°.

      U ovim podacima je navedena samo dioptrija za daljinu, stoga nema razloga da nosite progresivne naočale.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Ceca
    07/10/2016 at 13:58
    Odgovori

    Postovani
    Moje dete 4 god ima dioptriju +6 i +7 sa astigmatism. Zanima me koje su sanse da se ta dioptrija ispravi nosenjem naocara posto je mali za sociva. Hvala


      Optometrija.net
      12/10/2016 at 21:29
      Odgovori

      Poštovana,

      za očekivati je da će se dioptrija smanjiti kako dijete raste, ali ne i da će potpuno nestati. Jako je važno da dijete nosi naočale, kako bi se vid mogao u potpunosti razviti.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Maja
    11/10/2016 at 19:22
    Odgovori

    Postovani,
    mollim Vas za misljenje, imam 22 godine i nosim naocare od 13 godine i uvjek sam nosila minus. Ovo ljeto sam isla na pregled kod oftamologa kod kog idem jos od pocetka i dobila sam novu dioptriju, nove naocare nisam licno preuzela jer studiram u drugom gradu.I posto te nove naocare uopste mi nisu odgovarale nisam se mogla kretati normalno sve je bilo pod cudnim nagibom, otisla sam na pregled kod studentskog oftamologa i on mi je odredio sasvim drugacaciju dioptriju i rekao da imam ukrsteni astigmatizam. Trenutno cekam termin za sirenje zjenica da i tako odredi dioptriju.
    Zanima me da li je moguce da je taj ukrsteni astigmatizam posljedica nosenja pogresne dioptrije?
    I primjecujem na slikama kako mi oci idu blago u koso ka unutrasnjosti (vidi se manje beonjace nego kod normalnih izvinjavam se ne znam pravilno da objasnim) i da li moguce da mi sa vremenom bude to sve izrazenije?
    Izvinjavam se na ovako opirnom opisu. Hvala unaprijed na odgovoru.


      Optometrija.net
      12/10/2016 at 21:38
      Odgovori

      Poštovani,

      ukršteni astigmatizam nije mogao nastati zbog nošenja pogrešne dioptrije, imate ga od prije. Ukoliko vam zaista jedno oko “bježi”, nije za očekivati da će se to stanje pogoršati u vašim godinama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Steva
    05/11/2016 at 21:25
    Odgovori

    Postovani,

    Imam pitanje na koje mi je odgovor veoma bitan. Prvi put sam danas otisao kod oftiomologa i ustanovio mi je astigmatizam i dao da nosim naocari sa cilindrima i to -1.50 na levom i -1.25 na desnom (po kompjuteru -2.25 i -1.75 trebalo).
    Dijagnoza: Astgimatismus,H522;miopicus simplex pp OS.
    Naocari sam odmah poceo da koristim i slika je dosta jasnija ali mi iskreno puno smetaju kada prodjem pogledom po sobi,pogledam na stranu…
    Moje pitanje je jel to normalno i jel treba da se oci priviknu ili je mozda nesto drugo u pitanju?
    Drugo pitanje je da li se operativnim putem ovaj problem trajno resava,ima li posledica i koliko kosta?
    Hvala unapred na odgovoru.

    Srdacan pozdrav


      Doc.dr. Dean Šarić, spec. oftalmolog
      08/11/2016 at 18:08
      Odgovori

      Poštovani,

      potrebno je jedno vrijeme prilagodbe. Također je moguće nošenje kontaktnih leća gdje ovakvi problemi ne postoje (naime problem je odmaknutost naočala od oka gdje se u pomacima glave i pogledima prema periferiji slika iskrivljuje. Konačno rješenje je naravno laserska korekcija – više na:
      http://www.opticalexpress.hr/moze-li-se-laserskom-korekcijom-vida-ukloniti-astigmatizam

      Lijep pozdrav,
      dr. Šarić

    josipa
    10/11/2016 at 15:33
    Odgovori

    Poštovani,

    Molim da mi protumačite nalaz, tj da li trebam nositi naočale s obzirom na malu dioptriju;

    D.O. -0,25 dsph=0,8-09
    L.O. plan -0,25 dcyl ax 20°=1

    Hvala, lp


      Optometrija.net
      10/11/2016 at 20:46
      Odgovori

      Poštovana,

      na desno oko imate minimalnu kratkovidnost i postižete 80-90% vida s korekcijom. Na lijevom oku imate minimalni astigmatizam i postižete 100% vida s korekcijom. Naočale s ovako malim dioptrijama se trebaju nositi ukoliko osjećate smetnje, npr. umor očiju, zamućen vid, glavobolje itd.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Kika
    09/12/2016 at 07:53
    Odgovori

    Postovani zelim da mi protumacite Kcer mi ima 12,5 god.njezin nalaz je VOD :1,0s-250Dsph-2,00Dcylx20 VOS 0,65 s-3,00Dsph-4,00Dcylx170 naocale nosi ima 5god. A ima godinu dana preporucili su mi polutvrde lece .imam muke s njom nemoze se naviknuti na njuh nikako .ima malo vece oci i stalno kad ih stavi misli uvijek da ce joj ispast a nevoli ih nikako .puno vise voli naocale .sta vi mislite dal je dobro da nosi naocale il lece.? I druga kcer ima 14,5 god. I njezin nalaz je VOD1,0s-1,75Dsph i -0,50Dcylx130cs VOS:1,0-0,50Dcylx175cs tako isto ima od prvog pregleda od ima 4 godine.od prvog dana nosi naocale nikako ih nije volila nosit i sad je pocela u zadnje vrijeme bit vise bez njih nego s njima.zanima jel ona obavezna nosit naocale ili ne.neki mi govore da ne treba nosit a neki da treba pa molim vase misljenje hvala


      Doc.dr. Dean Šarić, spec. oftalmolog
      14/12/2016 at 16:09
      Odgovori

      Poštovana,

      ako se ne može naviknuti na polutvrde leće onda neka nosi naočale. Postoje i mekane leće za njenu dioptriju. Druga kćer također mora nositi korekciju, naočale i/ili kontaktne leće, kako želi ali mora nositi korekciju.

      Pozdrav,
      dr. Šarić

    Marija
    06/02/2017 at 17:39
    Odgovori

    Moje postovanje dr Saric Nakon predugo vremena ustanovila sam sta mi se desava samo zahvaljuci vama i ovom sajtu.Kad sam ovdasnjim oftalmolozima govorila o mom kako ga ja nazivam 3 D vidu gledali su me kao da sam pala s Marsa,dali mi naocari sa kojima sam kompletno slepa i napravili me budalom a kamoli da su mi objasnili sta mi je i da li se leci tako da veliko hvala od srca


    Optometrija.net
    07/02/2017 at 16:21
    Odgovori

    Poštovana,

    hvala Vam na pohvalama. Drago nam je da smo pomogli.

    Lijep pozdrav,
    Optometrija.net tim


    Milica
    07/02/2017 at 23:32
    Odgovori

    Poštovani
    OD + 2.00Dsph + 0,75Dcyl ax 100
    OS +2.00 Dsph +0,50 Dcyl ax 100 je dioptrija za dete od 3 god. Interesuje me ukoliko se + dioptrija rastom svede na normalne vrednosti da li će zbog astigmatizma ostati potreba za trajnim nošenjem naočala? Da li se dioptrija za astigmatizam takođe menja sa rastom? Srdačan pozdrav! Hvala unapred!


      Optometrija.net
      09/02/2017 at 22:17
      Odgovori

      Poštovana,

      dioptrija se sa rastom može smanjiti, cilindar je zanemariv, nemate razloga za brigu.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    jack
    08/02/2017 at 19:46
    Odgovori

    možete li mi samo protumačiti moj nalaz doktorica mi spominjala neke cilindre, ali me zanima da li je na oba oka ili samo na jednom
    V o dex cc +0.50 Dsph= -1.25 dcyl os 180= 1.0
    V o dex cc + 0.25 Dsph= -1.0 Dcyl o s 0 = 1.0


      Optometrija.net
      09/02/2017 at 22:19
      Odgovori

      Poštovani,

      na oba oka, desno -1,25 cilindra na 180 stupnjeva, a na lijevo -1,00 cilindra na 0 stupnjeva.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Milica
    10/02/2017 at 08:11
    Odgovori

    Hvala na brzom odgovoru! Molim još za vaše mišljenje da li dete od 3 god. sa dioptr.D +2 i + 0,75cyl. i S +2 i +0,50cyl. treba uopšte da nosi naočale? Tj. ukoliko ih ne bude nisio da li se stanje može pogoršati? Hvala!


      Optometrija.net
      10/02/2017 at 09:18
      Odgovori

      Poštovana,

      ukoliko je oftalmolog koji je pregledao dijete preporučio nošenje naočala, svakako biste ga trebali poslušati.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    jack
    11/02/2017 at 18:51
    Odgovori

    da vas pitam još nešto, znači naočale imam tek jedan dan možda mi treb neko vrijeme da se priviknem, ali dioptrije je ova V o dex cc +0.50 Dsph= -1.25 dcyl os 180= 1.0
    V o dex cc + 0.25 Dsph= -1.0 Dcyl o s 0 = 1.0, ali malo mi kad ih stavim koda mi sve ide ulijevo, prije mi je dioptrija bila slična ovoj V o dex cc +0.25 Dsph= -1.25 dcyl os 180, V o dex cc +0.25 Dsph= -0.75 dcyl os 180, da li to ima ikakve veze s ovim stupnjevima ili možda to što je dodan još taj +0.25 da desnom oku


      Optometrija.net
      13/02/2017 at 10:57
      Odgovori

      Poštovani,

      na novim naočalama vam je povećan plus na desnom oku za 0.25, te astigmatizam na lijevom oku za 0.25. Radi se o minimalnim promjenama dioptrije, ali svejedno može zahtijevati privikavanje. Sve ovisi koliko dugo ste nosili prijašnje dioptrije, da li ste promijenili okvir (s okvirom se mijenja i oblik te dubina naočalnih leća) itd. Ukoliko ne dođe do poboljšanja kroz tjedan-dva, otiđite do optike da vam provjere da li je sve dobro ugrađeno.

      Što se tiče stupnjeva astigmatizma, ostali su isti (0 i 180 je jedno te isto).

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Zeljko
    20/02/2017 at 22:58
    Odgovori

    Posto sam imao veliku dioptriju L +6 D +5 i slabovido ijevo oko, operisan sam u Rusiji.
    Kako kazu ljekari dobro mi je odradjena operacija. Sada nosim naocare + 1.5 sa cilindrom.
    Moj problem je sto mi je vid jako nesabilan. Ima dana kad vidim odlicno i naocare mi cak ne trebaju ali pojedinih dana jako slabo vidim i nikoje naocare mi ne pomazu. Jednostavno ne mogu da postignem fokus.
    Dali postoje ljekovi ili kaje drugo srestvo da moze pomoci?
    Dali su probem oci ili mozda mozak??
    veliki pozdrav!
    Hvala


      Optometrija.net
      03/03/2017 at 18:05
      Odgovori

      Poštovani,

      bez pregleda je zaista teško reći o čemu je riječ. Trebali biste otići na pregled baš kada dođe do pogoršanja vida i kada naočale ne pomažu, da vaš oftalmolog točno vidi o kakvim se varijacijama vidne oštrine radi.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Valentina
    01/03/2017 at 09:11
    Odgovori

    Poštovani,

    moj nalaz je
    VOD sc 0.05 Dsph -2.50 cc 1.00
    VOD sc 0.05 Dsph -2.00 Dycl -0.50 cc 1.00

    razumijem iz nalaza da imam astigmatizam na lijevom oku, ali kod naručivanja leća ne znam jel to znači da mi je dioptrija na lijevom oku -2.50 kao i na desnom (ako se zbroji astigmatizam ili se to ne zbroji??). Ili kad naručujem leće to zanemarim pa mi je za desno oko -2.50 i lijevo 2.00.

    Hvala i lijep pozdrav!


      Optometrija.net
      03/03/2017 at 18:00
      Odgovori

      Poštovana,

      za naručiti kontatkne leće trebate napraviti pregled za kontaktne leće. Specijalist za vid će odrediti da li trebate leću za astigmatizam na lijevom oku ili ne.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Edin
    22/03/2017 at 13:22
    Odgovori

    Dobar dan
    Imamo djevojcicu od 4 godine supruga je vodila ocnom ljekaru ljekar kaze dioptrija +6
    Sta to znaci?
    A primjetili smo da djevojcici lijevo oko ide prema nosu
    Hvala lp


      Optometrija.net
      23/03/2017 at 08:41
      Odgovori

      Poštovani,

      radi se o dalekovidnosti (+ dioptrija) koja će se smanjivati kako djevojčica raste. Sada je važno da što prije krene nositi naočale, kako bi se vid do kraja razvio na oba oka.

      Za bijeg oka se posavjetujte s dječjim oftalmologom/strabologom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    vesna
    26/03/2017 at 17:09
    Odgovori

    molila bi vas odgovor sin mi ima dioptriju vod -2,75 i vos-2,00 tako nosi naočare da bi uzeo leće nakon 2 dana na kojima je dioptrija vod -2,50 a vos – 2,25 ima meke leće dnevne interesuje me zašto nije ista dioptrija kao naočare , hvala


      Optometrija.net
      26/03/2017 at 19:07
      Odgovori

      Poštovana,

      u ovom slučaju dioptrija bi trebala biti jednaka na naočalama i kontaktnim lećama. Vjerojatno se radi o različitim pregledima, odnosno različitim mišljenjima dva oftalmologa. Ukoliko mu ne smeta, može ih nositi i dalje, jer razlika u dioptrijama nije velika.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Jasmina
    04/04/2017 at 17:42
    Odgovori

    Djecaku od 7 godina je odredjena dioptrija daklekovidnosti od +5.00 na oba oka, postoji li mogucnost da se vid ispravi bez kirurskog zahvata posto je dijete malo. I sta tacno znaci ta dioptrija,odnosno koliki je postotak njegovog vida. Hvala unapred!


      Optometrija.net
      05/04/2017 at 10:10
      Odgovori

      Poštovana,

      teoretski postoji, no svakako je ključ nošenje naočala ili još bolje
      kombinacije naočala i kontaktnih leća.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Jana
    19/04/2017 at 16:33
    Odgovori

    Poštovani,

    možete li mi molim Vas objasniti što znači moj nalaz i trebam li stalno nositi naočale ili samo povremeno.

    Klinička dijagnoza: Astigm. myop. comp. o.u.

    Status:
    VOD: cc -1,00 Dsph= -0.25 Dcyl ax 180= 1,0
    VOS: cc -0,75 Dsph= -0.25 Dcyl ax 10= 1,0

    PD: 59 mm


      Optometrija.net
      20/04/2017 at 18:05
      Odgovori

      Poštovana,

      kratkovidni ste i imate minimalni astigmatizam. Naočale su za stalno nošenje.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Vitomir
    20/04/2017 at 19:48
    Odgovori

    Postovani,
    Mozete li protumaciti sljedeci nalaz, i cemu se mozemo nadati. Radi se o 8 – godisnjem djecaku.
    VOD: 0,5 sa +2,75Dcyl ax 125 = 0,8
    VOS: 1,0
    Dg: Astygmatisimus hypermetropicus od

    Da li je za uspostavljanje ove dijagnoze trebalo djetetu siriti zenice ili ne?

    Unaprijed zahvalan


      Optometrija.net
      03/05/2017 at 11:12
      Odgovori

      Poštovani,

      svakako je preporučljivo izvršiti skijaskopski pregled (širenje zjenica) kod određivanja prve dioptrije. U slučaju vašeg djeteta, bilo bi dobro razmisliti o nošenju kontaktne leće na desnom oku. Vid s korekcijom nije loš – 80% – dakle dijete treba nositi korekciju da se vid dodatno ne pogorša.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    MARICA
    29/04/2017 at 13:43
    Odgovori

    Poštovani,mom sinu je 9.god.bavi se nogometom, utvrđen mu je H52.2 Astigmatizam,nije nam jasan nalaz pa molim vas objašnjenje,Ref o dex/u midr/-0,50dsph=-5,75dcyl os13 o sin plan/-4,50Dcyl os180 SKY o dex-5,00Dcyl os 10 o sin-2,75 Dcyl os 180 ,preporučuju polutvrde leće zbog nogometa.unaprijed hvala!


      Optometrija.net
      03/05/2017 at 21:37
      Odgovori

      Poštovana,

      radi se o astigmatizmu na oba oka. Polutvrde leće su najbolja opcija neovisno o nogometu, jer će s njima postići najbolju vidnu oštrinu. Važno je da redovno idete na kontrole, te da se isključiti mogući keratokonus.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Nikola
    05/05/2017 at 04:06
    Odgovori

    Postovani,

    Imam 24 godine i ovo je moj nalaz bez sirenja zenica
    D -0.50 cyl -1.00 ax 156
    L -0.75 cyl -1.50 ax 15

    Ovo su mi prve naocare i nosim ih dva dana. Sve mi je dosta iskrivljeno i npr monitor od racunala mi izgleda kao trapezoid, mobitel takodjer. Plocnik mi je jako visoko, tj. imam osjecaj da sam nizak i nemam osjecaj za prostor. Moje pitanje je da li cu se naviknuti na to i ponovno normalno vidjeti ili nesto nije u redu? Da li da zahtjevam naocare bez cilindra pa da vidim malo losije, ali da mi makar nema distorzije? Razumijem da imam astigmatizam.

    Hvala unaprijed


      Optometrija.net
      12/05/2017 at 10:19
      Odgovori

      Poštovani,

      radi se o prilično jakim cilindrima za prve naočale i razumljivo je da imate takve simptome. Ukoliko se kroz tjedan dana stanje ne poboljša, zatražite ponovni pregled i smanjenje cilindara.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Marica
    13/05/2017 at 08:30
    Odgovori

    Poštovani,zanima me gdje se može obaviti pregled za Keratoconus,da li u bolnici ili u privatnim klinikama mi smo iz Vinkovaca,unaprijed hvala!


    Andjela
    30/05/2017 at 12:15
    Odgovori

    Imam 23god i danas sam bila na sirenju zenica, rekli su mi da imam astigmatizam molim vas protumacite nalaz

    ref OD +1.00/ -1.00 ax 0
    OS 0,50 / -0,75 ax 180

    [REF VD=12.0mm]
    SPH CYL AXIS
    * +1,00 -1.00 3 0
    +0,75 -1.00 4 0
    +1,00 -1.25 3 0

    [REF VD=12.0mm]
    SPH CYL AXIS
    +0,50 -0.50 179 0
    * +0,50 -0.75 178 0
    +0.75 -0.75 178 0

    PD=62mm

    Srdacan pozdrav!


      Optometrija.net
      30/05/2017 at 14:17
      Odgovori

      Poštovana,

      imate mješani astigmatizam na oba oka, na desnom oku je za nijansu veći. Standaran nalaz, ništa zabrinjavajuće.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mateo
    20/07/2017 at 12:22
    Odgovori

    Poštovani, želio bi naručiti leće, ali nejasno mi je u nalazu kolika je OS ili AXIS? Leće su za astigmatizam. Hvala


      Optometrija.net
      20/07/2017 at 15:11
      Odgovori

      Poštovani,

      nalaz koji ste nam poslali nije za kontaktne leće, već za naočale. Za narudžbu leća trebate napraviti specijalistički nalaz za kontaktne leće.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Marica
    12/09/2017 at 20:27
    Odgovori

    Poštovani,molim vas mišljenje,prvi pregled mojih blizanaca imaju 4,5 godine da li da nose naočale ovo im je nalaz,curici VOD.sc 0.7 -0,25Dsph=+0,50Dcylax90=1,o VOS.sc0.8-0,25Dsph=+0,75Dcylax90=1,0p SKIA:-0,25Dsph=+1,00Dcylax90 -0,25Dsph=+1,00Dcylax90 a dječak VOD:0.7-0,25Dsph=+0,75Dcylax95=1,0 VOS:0.8p-0,25Dsph=+0,75Dcylax90=1,0 SKIA:-0,75Dsph=+2,00Dcylax95 -0,75Dsph=+2,00Dsph unaprijed HVALA!


    Mostar
    27/05/2018 at 15:34
    Odgovori

    Imam zamagljen vid na lijevo oko,a kad se napregnem i pocnem da skiljim bolje vidim kao i prije a to lijevo oko mi je prije bilo bolje nego desno,,jeli moguc tumor mozga??hvala


      Optometrija.net
      30/05/2018 at 11:23
      Odgovori

      Poštovani,

      nema govora o tumoru na temelju simptoma koje navodite. Najvjerojatnije se radi o dioptriji. Posjetite oftalmologa.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Marija
    29/06/2018 at 12:58
    Odgovori

    Postovani, vec duze vreme na desno oko primecujem da mi je sve gori vid, ali kada prstom pritisnem oko onda vidim savrseno.. Cim pustim slika se opet zamuti.. Da li je to zbog cilindara?


      Optometrija.net
      04/07/2018 at 11:16
      Odgovori

      Poštovana,

      moguće. Naime, astigmatizam je često uzrokovan nepravilno oblikovanom rožnicom, te se pritiskom na oko može na kratko promijeniti oblik rožnice te dobiti oštriju sliku. Ali to nemojte raditi, već obavite dioptrijski pregled da se utvrdi o čemu se točno radi.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    dijana
    05/09/2018 at 05:13
    Odgovori

    Postovani Molim vas za mislsenje radi se o mom tata 1955 g. ima napravljeno operacija na katarakta na desno oko a na levo ima katarakta koja ne e operirana negova dioptrija momentalno e OD: Sph +1,0 Cyl -6.5 ax119 OS Sph -6 Cyl -0.25 ax 18 momentalne naocare dok se ne operira levo oko prepisano je OD Cyl -2.5ax120 Os -3 zanima me zasto je ova razlika u naocare i prave vrednosti. Hvala na odgovor


      Optometrija.net
      13/09/2018 at 14:14
      Odgovori

      Poštovana,

      tako veliki cilindri nisu podnošljivi na naočalama, zato su smanjeni. Daje se u pravilu najveći cilindar koji pacijent može podnijeti. Na lijevom oku je također smanjena minus dioptrija, jer bi inače bila prevelika razlika u dioptrijama desnog i lijevog oka.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Biljana
    19/09/2018 at 06:27
    Odgovori

    Molim vas da mi odgovorite na sledece pitanje…Pre par dana smo otisli po prvi put na pregled kod oftalmologa zbog povremenog bezanja levog oka, vratili smo se sa dioptrijom +4.0 cil.80 na desnom i +4.75 cil 100 na levom oku, pri tom nam je doktor rekao da tu nikada nece doci do poboljsanja i da ne postoji ni operativna mogucnost da bude bolje 🙁 i da napomenem da je dete isti dan sa rasirenim zenicama videlo 6 redova na svetlecoj tabli za proveru vida, svi mi kazu da je nemoguca tolika dioptrija….da napomenem u pitanju je devojcica od 9 god sa Daunovim Sindromom….zanima me sta vi mislite o ovome? Hvala unapred


      Doc.dr. Dean Šarić, spec. oftalmolog
      24/09/2018 at 11:43
      Odgovori

      Poštovana,

      moguća je navedena dioptrija, zašto ne, a poboljšanje bi trebalo doći već korištenjem navedenih naočala. Čak ako bi oko jako “pobjeglo” može se operacijom korigirati. Svakako je ključno nošenje točne dioptrije.

      Pozdrav,
      dr. Šarić

    Nedjo
    03/06/2019 at 09:32
    Odgovori

    Poštovani,

    Do sada sam nosio naočare sa cilindrima:

    od -1,25 ax 180
    os -1,00 ax 0

    I godinama nisam imao nikakvih problema. Naočare sam nosio samo pri radu na računaru, gledanju televizije, čitanju i slično. Za vani nikad nisam osjećao potrebu za njima i nije mi bilo nikakvog zamora.

    Sada, otišao sam da prekontrolišem kako stojim sa dioptrijom i recept za naočare je ovakav:

    od -1,50 ax 175
    os -0,50 ax 15

    Uradio sam takve naočare i sad imam problem koji je koliko vidim po iskustvima, već poznat. Kada gledam monitor, vidim trapez, odnosno desna vertikalna stranica je šira od lijeve. Takođe, ako gledam sto, izgleda nagnut na desnu stranu.

    Sad bih opet išao kod oftamologa da se raspitam jer mi se ovo nikako ne sviđa. Koliko se sjećam tog starog nalaza, mislim da je ovo oko koje je sad 0,5 slično bilo i tada ali da je dioptrija povećana da bi bilo slično drugom oku? Je li to moguće i je li praksa da se tako nešto radi? Napominjem da sam stare naočare godinama koristio bez ikakvih smetnji.

    Da li je ovaj trapezast pogled posledica razlike između dioptrija na dva oka (0,5 i 1,5 u odnosu na ranije 1 i 1,25) ili je posledica promjena ax-a (175 i 15 u odnosu na ranije 180 i 0)? Napominjem da naočare koristim najviše za radni dan na računaru, kada se gleda blizu i prevashodno mi za to trebaju. Koliko sam primijetio, sa ovim novim kada pogledam u daljinu ne primjećujem ovaj problem, ali na blizu je baš očigledno.

    Hvala unaprijed na odgovoru!


      Optometrija.net tim
      29/08/2019 at 15:04
      Odgovori

      Poštovani,

      vaš problem je najvjerojatnije u promijenjenim dioptrijama astigmatizma i razlici koja je nastala između desnog i lijevog oka. Kao što ste sami rekli, dugo godina nosite istu dioptriju i sada kada je nastupila promjena, potrebno je vrijeme da se prilagodite. Ukoliko ta prilagodba ne nastupi kroz 2 do 3 tjedna nošenja, potrebno je ponoviti pregled dioptrije.

      “Koliko se sjećam tog starog nalaza, mislim da je ovo oko koje je sad 0,5 slično bilo i tada ali da je dioptrija povećana da bi bilo slično drugom oku? Je li to moguće i je li praksa da se tako nešto radi?”

      – Ne, to nije praksa.

      “Da li je ovaj trapezast pogled posledica razlike između dioptrija na dva oka (0,5 i 1,5 u odnosu na ranije 1 i 1,25) ili je posledica promjena ax-a (175 i 15 u odnosu na ranije 180 i 0)?”

      Trapezast pogled kod naočala s cilindrima može biti i zbog jednog i drugog razloga. Važno je da se dioptrije desnog i lijevog oka odrede točno, te se na kraju pregleda radi binokularna ravnoteža. Netko ne podnosi veliku razliku u dioptrijama desnog i lijevog oka, pa se ta razlika smanji na način da se veća dioptrija na jednom oku smanji. Stupnjevi su podjednako važni, iako u vašem slučaju dioptrije cilindra nisu velike, pa to vjerojatno nije razlog poteškoća koje navodite.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Ana
    01/09/2019 at 23:30
    Odgovori

    Postovani Moj sin od 8 god ima astigmatizam na desno oko -3,25 /10 levo oko -4 /163 samo cilindar.Uradili smo 3 pregleda kod razlicni doktora i vrednosti su skoro iste.Dali je mozno dase ima samo cilindar. Lp.


      Optometrija.net tim
      04/09/2019 at 10:17
      Odgovori

      Poštovana,

      moguće je imati samo cilindar, naravno. Potrebno je raditi redovne kontrole prema uputama oftalmologa i isključiti mogući keratokonus.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Mia
    25/09/2021 at 22:47
    Odgovori

    Postovanje,da li jos uvek odgovarate na pitanja? Hvala 🙂


      Optometrija.net
      28/09/2021 at 13:52
      Odgovori

      Poštovana,

      naravno.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Odgovori Otkaži odgovor

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

    • - Oglasi -
      Kontaktne leće ultra
    • - Oglasi -
      Acuvue Revitalens
    • - Oglasi -
      Nidek oprema DEA Lens
    • - Oglasi -
      Rodenstock BIG Vision
    • Kolekcije naočala

      • Miu Miu kolekcija naočala za proljeće/ljeto 2022.
        23/06/2022
      • Hailey Bieber X Vogue Eyewear kolekcija
        20/05/2022
      • Ray-Ban N1 2022 kolekcija - Originalna ekipa se vraća...
        31/03/2022


    • Optometrija.net

      • O nama
      • Uvjeti korištenja
      • Oglašavanje
      • Kontakt

    © 2021. Sva prava pridržana. Opto Media d.o.o.
    Pritisnite enter kako biste započeli vašu pretragu