• Izbornik

    • Zanimljivosti
    • Pogreške oka
    • Bolesti oka
    • Djeca i vid
    • Korekcija dioptrije
      • Naočale
      • Kontaktne leće
      • Skidanje dioptrije
  • Alati

    • Pitaj liječnika
    • Adresar
    • Test vida online
    • Očni simptomi
  • Pitaj liječnika
  • Adresar
  • Test vida online
  • Očni simptomi
  • Zanimljivosti
  • Pogreške oka
  • Bolesti oka
  • Djeca i vid
  • Korekcija dioptrije
    • Naočale
    • Kontaktne leće
    • Skidanje dioptrije
Naslovnica » Naočale

Progresivne naočale – saznajte prednosti progresiva!

Optometrija.net Objavljeno 06/09/2019
22

Progresivne naočale izgledaju jednako kao i obične naočale za vid sa samo jednom dioptrijom, a zapravo sadrže cijeli niz dioptrija i korigiraju vid na svim udaljenostima. Nemaju vidljivih prijelaza između raznih dioptrija niti zadebljanje na lećama, kao što je to slučaj s bifokalnim lećama. U nastavku saznajte sve o progresivnim naočalama, uključujući cijenu, te osnovne prednosti i mane.

progresivne naočale, progresivne leće, multifokalne leće

Foto: Shutterstock

Polako otkrivate da pri čitanju novina ili knjiga više nemate “dovoljno duge ruke” da biste pročitali tekst? Čitajući uvijek tražite još više svjetla, a vaše oči su sve umornije? Nažalost, dolazite do dobi kada očna leća počinje gubiti svoju elastičnost, snižuje se akomodacijska sposobnost oka i postajete prezbiopi. Ne očajavajte, progresivne naočale su rješenje!

Koja je razlika između progresivnih i bifokalnih leća?

Progresivne ili multifokalne naočalne leće, kao što ime govori “multi”, omogućavaju oštar vid na svim udaljenostima, za razliku od bifokalnih leća, koje pružaju oštar vid na samo dvije udaljenosti.

Bifokalne leće do određene mjere rješavaju problem s vidom na daljinu i blizinu s jednim naočalama, ali to nije idealno rješenje. Ukoliko s njima želite raditi ispred monitora, tu nastaje problem. Naime, problem je sa srednjim udaljenostima. Također, naočale s bifokalnim lećama estetski ne djeluju lijepo, jer se već na prvi pogled može primijetiti istaknuti dio za čitanje.

Što su progresivne naočale?

Multifokalne ili progresivne leće imaju više dioptrija s postupnim prijelazom između dioptrijskih jakosti. Koriste se za korekciju refrakcijskih pogrešaka na svim udaljenostima; od udaljenih predmeta, predmeta na srednjoj udaljenosti, do bliskih predmeta. Naočale s progresivnim lećama su potpuno prilagođene potrebama svakodnevnog života, tako da ih ujutro stavite i navečer skinete. Omogućuju vam oštar vid na svim udaljenostima bez potrebe za mijenjanjem naočala.

Blink umjetne suze

Osim funkcionalnosti i udobnosti progresivne leće imaju još jednu veliku prednost u usporedbi s bifokalnim lećama, a to je izgled. Na njima nema vidljivog dijela za čitanje, tako da izgledaju kao obične jednojakosne leće.

Koje progresivne leće se preporučuju za rad na računalu?

Progresivne naočale, progresivne leće, multifokalne lećeMeđu progresivne leće možemo ubrojiti i tzv. uredske leće, koje su danas izrazito popularne. Za razliku od standardnih multifokalnih leća ove leće ne pružaju korekciju vida za daljinu, već samo za udaljenost do 1 ili 2 metra. U početcima su uredske progresivne naočale bile namijenjene mlađim prezbiopima, koji ne trebaju korekciju za daljinu, ali danas ih koriste svi presbiopi, jer je veliki postotak poslova vezan za rad na računalu.

Prednost uredskih leća leži u tome što dolazi do minimalnoga sužavanja vidnog polja na srednjoj i bliskoj udaljenosti, što je idealno za rad u uredu, odnosno za rad na računalu.

Bausch Lomb Ultra kontaktne lece

Kakav okvir odabrati za progresivne leće?

Ukoliko razmišljate o kupnji progresivnih leća, trebali biste znati da takve leće nije moguće ugraditi u bilo koji okvir. Trebali biste izbjegavati preuske okvire, kako ne bi došlo do ograničenja vidne oštrine za određenu udaljenost. Danas postoje progresivne leće koje je moguće prilagoditi i užim okvirima, ali u tom slučaju je važno obratiti pozornost pri kojim aktivnostima naočale koristite.

Progresivne naočale ipak nisu savršene

Progresivne naočale nisu sasvim idealne i imaju određena ograničenja. To je prije svega suženo vidno polje na srednjoj i bliskoj udaljenosti. Manje probleme kod nekih nosioca može izazvati dulje vrijeme prilagodbe, ali u većini slučajeva to je samo pitanje vremena. Potrebno je tek malo strpljenja i život će vam se dosta pojednostavniti. Ipak, to što će vas najmanje usrećiti je cijena.

Koja je cijena progresivnih naočala?

Ukoliko želite kvalitetne progresivne leće, što svakako preporučujemo, morati ćete izdvojiti popriličan iznos novca. Kada govorimo o lećama renomiranih brendova, cijene se uglavnom kreću od 3000 kn do 7000 kn za par progresivnih leća. No kada biste umjesto jednih progresivnih naočala imali dva ili tri para naočala s kvalitetnim jednojakosnim lećama trošak bi bio sličan.

Pročitajte sljedeće:

Bifokalne, progresivne ili jednojakosne naočale – koje su najbolje?

Članak objavljen 09/12/2010, posljednja izmjena 06/09/2019.

Share50
50 Shares

Ocjena

★ ★ ★ ★ ★
4.41 / 5 (17)
- Oglasi -


Vezane teme:

  • Plastične ili staklene leće, leće za naočale, plastične leće, staklene lećePlastične ili staklene naočalne leće?
  • antirefleksni sloj, antirefleksne naočale, antirefleksne lećeČemu služi antirefleksni sloj na naočalama?
  • presbiopija, staračka dalekovidnost, prezbiopija okaStaračka dalekovidnost ili presbiopija
  • Kratkovidnost, miopija, loš vid na daljinuKratkovidnost ili miopija
  • naočale za čitanjeKako znati da li trebate naočale za čitanje?
  • naočale iz ljekarne, dioptrijske naočale iz ljekarne, naočale za čitanjeGotove naočale za čitanje – da ili ne?
Bifokalne naočaleNaočale okviriProgresivne naočale

Autor

Optometrija.net

Autori sadržaja na portalu Optometrija.net su isključivo stručne osobe – oftalmolozi, optometristi i optičari. Medicinski sadržaj je informativnog karaktera, te nije zamjena za savjet liječnika.

    Edem makule oka – uzroci, simptomi i liječenje
    Pročitaj sljedeće

    Edem makule oka – uzroci, simptomi i liječenje

    22 komentara

    Marija Janković
    01/03/2012 at 21:06
    Odgovori

    Koristim progresivne naocale.
    U pocetku se nisam mogla nikako naviknuti da mi glava ostane u jednom polozaju,a samo ocima micem,Doduse navika je trajala samo sedam dana ,na moju radost:)))
    Bilo je u tom periodu razlicitih vizija..npr novinski clanak nisam mogla u cjelosti vidjeti jedino njegovu sredinu,,pa silazak niz stepenice je radio malo problem,krivo bih zagazila,,,ali brzo mozak spoji te radnje:)
    sada nemogu zamsilit da po kuci trazim druge naocale za citanje…ovako je odlicno ,u jednima sve sto ti treba


    VITO
    01/03/2012 at 21:06
    Odgovori

    Da,da ,upravo tako ,u potpunosti se slazem.
    Odlican “izum”!


    JUKIC IVAN
    05/03/2012 at 11:03
    Odgovori

    ISPLATIVA INVESTICIJA. OLAKŠAO SAM SI ŽIVOT


    Drazenka 52
    19/03/2012 at 12:20
    Odgovori

    Ja sam uvijek za progresiju


    Stjepan
    25/10/2012 at 23:19
    Odgovori

    Imam jedno pitanje oko progresivnih leća, naime danas sam otišao optičaru po nove naočale sa progresivnim lečama, dosad sam koristio naočale koje su imale dvije dioptrije za bliže i srednje udaljenosti, i kad sam stavio nove naočele bio sam šokiran koliko je uzak progresivni kanal, čitajući rečenicu iz prospekta širine stupca oko deset centimetara ja sam oštro vidio samo srednje rijeći a za lijevo i desno morao sam ići glavom lijevo i desno i pritom se iskrivljuje slika, strašno, a koštaju 4.000.oo kn, nisam ih želio uzeti a kamoli platiti jer mi je to bilo strašno.
    recite mi molim Vas tko ima iskustvo sa tim, dali je to normalno da su mi u jednoj rečenici oštre samo dvije rijeći aostalo je mutno, dali se zaista kod čitanja teksta šidine svega deset cm mora ići glavom lijevo desno od rijeći do rijeći, zbunjen sam i razočaran, a toliko su ih hvalili, i pokazivali koliki je taj progresivni kanal, a imam osječaj da je strašno uzak a naručio sam kvalitetnije leće baš zbog šireg kanala. molim vas savjet. Štef.


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:15
      Odgovori

      Poštovani,

      spomenuti kanal nebi nikako trebao biti tako uzak, pogotovo ako se radi o progresivnim lećama cjenovnog ranga 4000kn. Nikako ne preporučamo odustajanje od naočala još u optici. Naočale morate nositi neko vrijeme, pokušati se priviknuti, pa ako ni onda ne bude bolje, utvrditi zašto je došlo do problema.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Vesna
    02/11/2012 at 09:58
    Odgovori

    Dragi Stjepane,

    upravo se spremam otići reklamirati progresivne naočale zbog istih problema koje i vi imate. Ovo su mi treće progresivne naočale. Prve su bile isto loše: Vidjela sam dobro samo u vrlo uskom području, sve ostalo gore, dolje i sa obje strane je bilo kao kroz vodu. Znalo mi je biti zlo (skoro do povraćanja), boljela me glava, ali sam trpjela jer su mi ljudi rekli da je to tako s progresivnim naočalama.
    Onda sam nakon 4 godine otišla drugom optičaru i “progledala”!. Postoje, naime, progresivne leće koje imaju široko vidno polje. Kroz njih dobro vidim u svim smjerovima; na daljinu, na blizinu, na srednjim udaljenostima, gore, sa strane. Jedino ako ležim i gledam (npr. TV) kroz krajnji donji rub vidim malo mutnije.
    zatim sam prije jjesec dana otišla optičaru radi novih okvira i jer mi se činilo da mi je + promijenjen. Kad sam došla po naočale šokirala sam se! Isti problemi kao vi, kao što sam imala s prvim naočalama. Nisu htjeli odmah napraviti niša. rekli su da ću se možda priviknuti i da reklamacije primaju nakon mjesec dana. Sad ih idem reklamirati. Baš me zanima što će biti.
    Morate tražiti progresivne leće s proširenim vidnim poljem.
    Sretno (i vama i meni).
    Vesna


    Zoran
    29/12/2012 at 14:11
    Odgovori

    Vesna,

    ko je proozvođač stakala koja su Vam bila dobra?
    Imam isto problem uskog kanala u kojem mi je jasna slika.
    Pozdrav
    Zoran


    Slavica
    05/08/2015 at 08:20
    Odgovori

    Takodje imam veliki problem sa novim progresivnim staklima. Jednostavno ne postoji erija (polje) za citanje, mozda postoji samo milimetar sirine. Da bih procitala poruku na mobitelu moram pomjeriti naocale skroz na gore I pomicati ih lijevo I desno. Po preporuci opticara, navikavala sam se samo 1 dan I to navikavanje je prouzrokovalo zuljanje, osjecaj jako suhih I crvenih ociju. Naocale su jako skupe I neupotrebljive. Molim za savjet, sta da radim. Hvala.


      Optometrija.net
      26/08/2015 at 15:11
      Odgovori

      Poštovana,

      ukoliko se još uvijek niste priviknuli na naočale, ponovite pregled dioptrije, da se prvo ustanovi dali je to dobro određeno. Ako da, onda vaš optičar treba prekontrolirati dali je progresiv dobro ugrađen, te dali su sve mjere točne. Kada se sve ovo dobro napravi, nema nikakvog razloga da ne budete zadovoljni progresivnim naočalama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    izet ljesnjanin
    25/11/2015 at 13:30
    Odgovori

    Izvinite mozje li mi neko objasniti sta je to progresivna dioptrija molim vas


      Optometrija.net
      27/11/2015 at 10:55
      Odgovori

      Poštovani,

      ukoliko mislite na progresivni rast dioptrije, radi se o ubrzanom povećavanju dioptrije.

      Ukoliko mislite na progresivne naočale, radi se o naočalnim lećama koje korigiraju dioptriju na svim udaljenostima. Odnosno, progresivne naočale sadrže dioptriju za daljinu, za srednju udaljenost i za blizinu.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Grazia Korenić
    12/11/2016 at 07:53
    Odgovori

    Dobar dan.Imam problem sa progresivnim naočalama. radjene su u 4.-tom mj.ove godine. Tumačenje raznih optičara je da je pogrešno centrirano, odnosno da je previše nisko kanal, jer da bih radila na kompj.ili jasno čitala moram ih stalno dizati., tako da ih većinom ne koristim.
    Obzirom da cijena nije mala, uopće se ne usudim raditi nove naočale, jer se bojim da će se ponoviti ista greška.
    da li mi možete savjetovati koje progresivne leće su najbolje za naočale. /Zeiss, Hoya ili…?????/


      Optometrija.net
      18/11/2016 at 10:25
      Odgovori

      Poštovana,

      ne trebate se bojati progresivnih naočala, jer su danas progresivne leće toliko tehnološki napredne da je zaista rijetkost da se osoba ne navikne na njih. Naravno, pod preduvjetom da je precizno određena dioptrija i sve mjere kod ugradnje. Što se brendova naočalnih leća tiče, svi poznati brendovi zadovoljavaju svojom kvalitetom. Možete npr. potražiti Rodenstock njemačke leće, gdje je kvaliteta izrade na najvišoj razini,

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Anica čupić
    30/11/2016 at 15:46
    Odgovori

    Poštovani ,
    kupila sam naoćale progresiv za dioptriju daleko +2.25 i2.00
    blizu 4.25 i 4.50 platila sam 4650 kn stanjena stakla i anti ref.sloj
    Stakla su kao dno od boce,teške naoćale da mogu nositi samo do podne jer naprave žuljeve.Dobila sam račun na koje piše samo iznos,bez garancije ,bez naznake koja sam stakla kupila ,bez dioptrije koju sam napravila u prodavaonici.
    Tražila sam orginal račun , odgovr je bio da će tražiti iz Slovenije da pošalju. Gdje se mogu obratiti za reklamaciju ?
    Pozdrav


      Optometrija.net
      05/12/2016 at 19:38
      Odgovori

      Poštovana,

      mi Vam na žalost ne možemo pomoći. Optometrija.net je informativni portal o zdravlju očiju i vida. Nadamo se da ćete ipak uspjeti riješiti problem s optikom.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net

    Darko
    03/02/2017 at 06:35
    Odgovori

    Pozdrav.

    Kupio sam naočale za daleko. malo sam se zaletio jer sam par dana kasnije našao naočale pok.oca koje imaju “urezanu” , u donji dio stakla, i dioptriju za blizu.
    Pitanje: da li se može u moje ( sada već gotove) naočale naknadno “ugraditi” dioptrija za blizu ?
    Nisam za ove progresivne , već da donja polovina stakla ima dioptriju za blizu.


      Optometrija.net
      03/02/2017 at 12:12
      Odgovori

      Poštovani,

      nažalost, nije moguća naknadna ugradnja segmenta za čitanje na postojeće jednojakosne leće. Raspitajte se kod svog optičara o bifokalnim lećama.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Klara
    17/04/2020 at 11:29
    Odgovori

    Pozdrav,
    Koja je posljedica pogreške kod centriranja progresivnih stakala?
    Hvala unaprijed.


      Optometrija.net tim
      21/05/2020 at 18:17
      Odgovori

      Poštovana,

      posljedica može biti slabiji vid na određenim ili svim udaljenostima (aberacije slike, zamućenje vida itd.). Kod manjih decentracija, posljedice mogu biti zanemarive, ali kod većih grešaka naočale mogu biti potpuno neupotrebljive.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    JANA
    25/01/2021 at 14:34
    Odgovori

    Postovani, mogu li se progresivna stakla ugraditi u siluet okvir, bez rubova, nevidljivi. HVALA


      Optometrija.net tim
      01/02/2021 at 12:51
      Odgovori

      Poštovana,

      da, naravno.

      Lijep pozdrav,
      Optometrija.net tim

    Odgovori Otkaži odgovor

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

    • - Oglasi -
      Rodenstock BIG Vision
    • - Oglasi -
      Acuvue Revitalens
    • - Oglasi -
      Nidek oprema DEA Lens
    • - Oglasi -
      Bausch Lomb Ultra lece i serum za trepavice
    • Kolekcije naočala

      • Ray-Ban sunčane naočale i dioptrijski okviri za ljeto...
        12/04/2021
      • Vogue Eyewear kolekcija za proljeće-ljeto 2021.
        09/03/2021
      • Ray-Ban sunčane naočale i dioptrijski okviri: Kolekcija...
        12/02/2021


    • Optometrija.net

      • O nama
      • Uvjeti korištenja
      • Oglašavanje
      • Kontakt

    © 2021. Sva prava pridržana. Opto Media d.o.o.
    Pritisnite enter kako biste započeli vašu pretragu